نگرانی به‌حق صهیونیست‌ها از موشک‌های حزب‌الله

نگرانی به‌حق صهیونیست‌ها از موشک‌های حزب‌الله
دوشنبه 26 مهر 1400 - 17:38

فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرده که اسرائیل درصدد جنگ با حزب‌الله نیست ولی تل‌آویو پیش‌بینی می‌کند در صورت وقوع نزاعی مسلحانه میان طرفین، روزانه دو هزار موشک به اراضی اشغالی شلیک شود.

العالم- کشکول

این اظهارات مقام نظامی بلندپایه رژیم صهیونیستی از این جهت قابل تامل است که از مجموع 4400 موشکی که مقاومت اسلامی در نوار غزه طی عملیات "شمشیر قدس"- که 11 روز طول کشید- به سمت تل‌آویو و دیگر شهرک‌های اسرائیلی شلیک شدند، -به اذعان منابع اسرائیلی- 300 موشک به اهداف‌شان اصابت کردند.

بدیهی است که موشک‌های مقاومت اسلامی در نوار غزه -که باعث شد رژیم اشغالگر به خاطر آتش‌بس دست به دامن مصر شود- دقت و قدرت موشک‌های حزب‌الله را ندارند؛ زیرا وضعیت استثنایی این باریکهِ تحت محاصره امکان تقویت کردن این موشک‌ها را نمی‌دهد.

در مقابل، نمی‌توان اطلاعات رسانه‌های اسرائیلی را تایید کرد که مدعی شدند سامانه‌های موشکی در «ماه مه» فقط حدود 300 موشکی را که از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شدند، نتوانستند رهگیری و خنثی کنند.

قدر مسلم آن است که تعداد موشک‌هایی که سامانه‌ها از رهگیری آنها عاجز ماندند بسیار بیشتر از این رقم بوده؛ زیرا که منابع بی‌طرف فاش کردند که بیش از نصف موشک‌ها به اهداف‌شان اصابت کردند.

بزرگ‌ترین دلیل بر ناکارآمد بودن سامانه "گنبد آهنین" مطالعات و تحقیقات تخصصی اندیشکده‌های آمریکایی‌ست که میزان کارآمد بودن این سامانه‌ها را بین 10 تا 40 درصد ارزیابی کرده‌اند؛ امری که آمریکایی‌ها را به مخالفت با خرید این سامانه از اسرائیل سوق داد.

اگر حال و روز رژیم اسرائیل با موشک‌های مقاومت اسلامی در نوار غزه- که طبق برخی ارزیابی‌ها 10 هزار موشک است، این‌گونه است پس حال و روز آن در سایه موشک‌های حزب‌الله که بیش از 150 هزار موشک با بردهایی بالغ بر صدها کیلومتر است، چگونه خواهد بود؟! لذا باید گفت این رژیم غاصب و جنایتکار حق دارد که نگرانی روزی باشد که جنگ آن با محور مقاومت شعله‌ور شود.

پربیننده ترین خبرها