سخنرانی سید حسن نصرالله وحشت را در دل دشمنان کاشت

سخنرانی سید حسن نصرالله وحشت را در دل دشمنان کاشت
سه شنبه 27 مهر 1400 - 17:47

سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به اعتقاد کارشناسان فقط بررسی جنایت حزب القوات اللبنانی در عین الرمانه نبود بلکه بررسی تاریخ این حزب در دهه های گذشته و پیش بینی دهه های آینده بود.    

العالم – نظرکده

نصرالله در سخنانش به جنایات حزب نیروهای لبنانی پرداخت و یادآور شد که حادثه عین الرمانه ثابت کرد که این حزب برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در لبنان برای تحقق اهداف بلندمدت دشمنان مقاومت و سوق دادن حزب الله به درگیری داخلی می کوشد.

وی تاکید کرد که حزب الله هرگز خواهان جنگ داخلی نبوده و روابطش را با مسلمانان و مسیحیان حفظ می کند.

کارشناسان یادآور شدند که حمله حزب نیروهای لبنانی به حزب الله موضوع جدیدی نیست و سالهاست ادامه دارد و به ویژه در سالهای اخیر دشمن کوشید این دروغ را تلقین کند که حزب الله با زور سلاح به حکومت رسیده و صلح داخلی را تهدید می کند.

نصرالله برای آنکه هشداری به حزب نیروهای لبنانی داشته باشد، گفت که این حزب می توانست پس از آزادی جنوب لبنان در سال 2000 به تمام لبنان سیطره داشته باشد اما این کار را انجام نداد.

نصرالله برای آنکه حزب نیروهای را نسبت به توانمندی حزب الله مطلع کند درباره تعداد، تجهیزات و قدرت نظامی حزبش سخن گفت.

نصرالله تاکید کرد که آنهایی که خواستار جنگ داخلی هستند قدرتش را ندارند اما حزب الله قدرتش را دارد اما خواستار جنگ نیست و به این شکل نوعی پیام بازدارنده به دشمنان داد تا که بفهمند قبل از هر اقدامی برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی به دقت عاقبت آن را بدانند.

کارشناسان گفتند که در سال 2000 رژیم صهیونیستی فکر می کرد که پس از عقب نشینی ناگهانی اش از جنوب لبنان و باقی گذاشتن سلاح برای مزدوران، حزب الله از آن پس به جای عملیات های ضد اسرائیلی، اقدام به تصفیه خونین مخالفانش خواهد کرد و به این شکل جنگ داخلی در لبنان آغاز خواهد شد که یک طرف آن مقاومت و حزب الله خواهد بود اما با درایت سید مقاومت این توطئه خنثی شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها