ملاقات گروسی با سناتورهای آمریکایی

ملاقات گروسی با سناتورهای آمریکایی
چهارشنبه 28 مهر 1400 - 07:37

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با کمیته روابط خارجی سنای آمریکا دیدار کرد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و اعضای این کمیته در واشینگتن دیدار کرد.

در این دیدار یک سناتور جمهوری‌خواه خواستار اقدامات قاطع در قبال ایران قبل از نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

رافائل گروسی در حساب کاربری خود در توییتر از سناتور باب منندز و اعضای کمیته روابط خارجی سنا برای حمایت از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکر کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید در این نشست با اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در خصوص منع گسترش تسلیحات هسته‌ای مذاکره کرده است.

جیم ریش، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیداهو و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای که پس از دیدار با رافائل گروسی منتشر شد ادعا کرد: ایران همچنان برنامه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد، تعهدات بین المللی خود را نقض می‌کند و مانع از انجام وظایف نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌شود.

رافائل گروسی پیش‌تر به خبرنگاران گفت که در صدد است برای ملاقات با مقامات ارشد ایران در اواخر ماه جاری میلادی به تهران سفر کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که او پیش از نشست شورای حکام در ماه آینده میلادی، نوامبر، به ایران سفر خواهد کرد تا در خصوص نگرانی‌های ویژه درباره برنامه هسته‌ای ایران با مقامات این کشور مذاکره کند.

پربیننده ترین خبرها