تاکید ایران بر تدوین قانون اساسی سوریه بدون دخالت خارجی

تاکید ایران بر تدوین قانون اساسی سوریه بدون دخالت خارجی
چهارشنبه 28 مهر 1400 - 07:42

مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بر تدوین قانون اساسی این کشور بدون دخالت خارجی از طریق گفت وگوهای ملی تاکید کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

علی اصغر خاجی عصر سه شنبه ۲۷ مهر با پترسون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه پیرامون نشست ششم کمیته قانون اساسی این کشور که در ژنو در حال برگزاری است، دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار پترسون ضمن مثبت خواندن این دور از گفتگو ها، تاکید کرد: گفتگوهای سازنده میان معارضه و دولت سوریه شکل گرفته است و امید است در این دور از گفتگو ها شاهد پیشرفت باشیم.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ضمن استقبال از نتایج مثبت نشست ششم کمیته قانون اساسی سوریه ، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش های نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد: تدوین قانون اساسی سوریه باید بدون دخالت خارجی از طریق گفتگوی های ملی سوریه شکل بگیرد و ما در قالب فرمت آستانه از این فرایند حمایت می کنیم.

خاجی همچنین بر لزوم رفع تحریم های ظالمانه علیه مردم سوریه تصریح داشته و از سازمان ملل متحد خواست در جذب کمک های بشر دوستانه و ارائه تسهیلات برای بازسازی این کشور تلاش کند.

پربیننده ترین خبرها