طرح های جهاد اسلامی برای آزادی اسرا از زندان های رژیم صیهیونیستی

طرح های جهاد اسلامی برای آزادی اسرا از زندان های رژیم صیهیونیستی
چهارشنبه 28 مهر 1400 - 17:50

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، چندین طرح سیاسی و نظامی را برای آزادسازی برخی از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل تهیه کرده است.

العالم - نظرکده

کارشناسان مسائل سیاسی، انقلاب فلسطینی‌ها ضد رژیم اشغالگر صهیونیستی را "انقلاب یک میلیون اسیر" نامیده اند.

به گفته کارشناسان فلسطینی، رژیم اشغالگر به جنین و مناطق دیگر کرانه باختری یورش برد تا از عملیات گروه های فلسطپینی به ویژه جنبش جهاد اسلامی برای به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست جلوگیری کند.

به گفته این کارشناسان، گروه های فلسطینی برای به اسارت گرفتن نظامیان رژیم اشغالگر به منظور آزاد سازی اسرای فلسطینی طبق توافق های مبادله اسرا با رژیم اشغالگر برنامه ریزی می کنند.

به گفته کارشناسان سیاسی، انقلاب الجزایر به انقلاب یک میلیون شهید معروف شد و انقلاب فلسطین از زمان اشغال اراضی فلسطینی درسال 1948 به انقلاب یک میلیون اسیر معروف می شود چرا که از آن زمان ، بیش از یک میلیون فلسطینی به اسارت رژیم اشغالگر در آمده اند.

کارشناسان و ناظران سیاسی بر این باورند که اسرائیل همواره به هنگام اجرای مذاکرات برای مبادله اسرا، از داخل تحت فشار شدید بوده است، این درحالیست که مذاکره کنندگان فلسطینی با مقاومت اسطوره ای و مدارس مبارزه در داخل زندان ها و حمایت های مردمی در خارج از زندان ها مواجه هستند.

مسئولان جنبش جهاد اسلامی تاکید دارند که این جنبش برای به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست برنامه ریزی می کند و این نبرد از زمان بازداشت اسرای فرار از زندان جلبوع تا کنون ادامه دارد.

مسئولان جهاد اسلامی با اشاره به شروع اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر تاکید دارند که این رژیم عرصه را بر اسرا تنگ کرده و برای جلوگیری از تکرار تلاش برای فرار از زندان به اقداماتی ظالمانه علیه اسرای این جنبش متوسل شده است.

به گفته مسئولان این جنبش، زندان های اسرائیل به میدان نبرد تبدیل شده است و به همین دلیل، دبیر کل جهاد اسلامی حمایت خود را از این نبرد اعلام و تاکید کرده که هرگز به دشمن صهیونیست اجازه نخواهد داد که اسرای جهاد اسلامی را تنها گیر بیاورند.

مسئولان جهاد اسلامی با اشاره به اظهارات خالد البطش از مسئولان این جنبش درباره آمادگی جهاد اسلامی برای به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست تاکید کردند گردان های قدس، بارها برای به اسارت گرفتن نظامیان اسرائیلی به منظور مبادله آنان با اسرای فلسطینی دربند در زندان های رژیم اسرائیل تلاش کرده و این تلاش ها در اولین رویارویی با رژیم اشغالگر در آینده هم ادامه خواهد داشت.

مسئولان باشگاه اسیر فلسطینی گفته اند که اسرایی که خود را از زندان جلبوع آزاد کردند، می دانستند که افق سیاسی به روی آنان بسته است و جهان به مسائل دیگری مشغول است و این مساله ، باعث شده که رژیم اشغالگر به آن ها زور بگوید ، از این رو، حق داشتند که به آزادی خود فکر کنند.

مسئولان باشگاه اسیر فلسطینی گفته اند که این مساله برای اسرای فلسطینی به ویژه 850 اسیری که به حبس ابد محکوم هستند، بسیار مهم است و برخی از زندانیان 40 سال محکومیت را در داخل زندان ها گذرانده اند.

به گفته آنان، رژیم اشغالگر اسرائیل ، درجریان توافق های قبلی مبادله اسرا، اصرار داشته است که این توافق ها ، این زندانیان را شامل نشود.

پربیننده ترین خبرها