شبکه اجتماعی جدید ترامپ راه‌اندازی می‌شود

شبکه اجتماعی جدید ترامپ راه‌اندازی می‌شود
پنج‌شنبه 29 مهر 1400 - 11:52

رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا که از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و فیس‌بوک منع شده، اعلام کرد در حال راه‌اندازی شبکه اجتماعی خود است و در ماه آینده میلادی فعالیت آن برای کاربران میهمان آغاز می‌شود.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد در حال راه‌اندازی شبکه اجتماعی خود با نام TRUTH Social «حقیقت» است.

به گزاری وبگاه خبری «هیل» آمریکا، ترامپ در این خصوص در بیانیه‌ای گفت: من حقیقت و TMTG «گروه رسانه و فناوری ترامپ» را برای ایستادگی در برابر استبداد فناوری بزرگ ایجاد کردم. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که طالبان در توییتر حضور گسترده‌ای دارند، اما رئیس‌جمهور مورد علاقه شما در آمریکا را ساکت کرده‌اند. این غیرقابل قبول است.

وی افزود: بسیار هیجان‌زده هستم که اولین حقیقت خود را در آن به زودی ارسال کنم. گروه رسانه و فناوری ترامپ با مأموریتی برای تریبون دادن به همه تاسیس شد. همه از من می‌پرسند چرا کسی در برابر فناوری بزرگ نمی‌ایستد؟ خب، ما به زودی این کار را خواهیم کرد.

ترامپ پس از حمله مرگبار به کنگره آمریکا در ششم ژانویه، عمدتاً از شبکه‌های اجتماعی بزرگ از جمله فیس‌بوک و توییتر مورد علاقه خود منع شد. پس از ترک کاخ سفید، او وبلاگی شبیه به توییتر را اداره می‌کرد و اما یک ماه پس از شروع به کار تعطیل شد.

ترامپ پیشتر در ماه اکتبر از قاضی فدرال خواسته بود توییتر را مجبور به بازگرداندن حساب وی کند.

نسخه «بتا» این شبکه اجتماعی برای کاربران میهمان در ماه نوامبر و راه‌اندازی کامل و فراگیر آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌شود.

گروه رسانه و فناوری ترامپ در ادغام با یک شرکت دیگر تحت مدیریت وی هدایت آن را برعهده خواهد داشت.

اواسط تیر ماه سال جای بود که وبگاه «آکسیوس» به نقل از منابع آگاه خبر داده بود، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد از «مارک زاکربرگ» و «جک دورسی» مدیران عامل فیسبوک و توییتر شکایت کند.

شرکت توییتر به طور کلی حساب کاربری ترامپ را بسته و فیسبوک هم اعلام کرد انسداد صفحه او در این رسانه را برای دو سال دیگر تمدید کرده است. ترامپ پیشتر از شبکه‌های اجتماعی به دلیل سانسور نظرات و دیدگاه‌هایش انتقاد کرده بود.

توییتر ترامپ را بیش از ۸۸ میلیون و هفتصد هزار نفر از سرتاسر جهان پیگیری می‌کردند و این شبکه اجتماعی یکی از مهمترین ابزارهای وی برای ارسال پیام به مخاطبانش در دوران ریاست‌جمهوری‌اش بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها