در گفتگو با العالم مطرح شد؛

پیامدهای حمله به پایگاه التنف + فیلم

جمعه 30 مهر 1400 - 13:49

محمد مرتضی، پژوهشگر مسائل سیاسی معتقد است که حمله به پایگاه آمریکایی در التنف پاسخی است به طراح و برنامه ریز اصلی تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر تدمر سوریه.

العالم - سوریه

مرتضی با شرکت در برنامه مع الحدث العالم گفت: حمله به پایگاه های نظامی اعم از اینکه مورد استفاده باشند یا متروکه، خط قرمز آمریکاست. اما همانطور پایگاه این کشور در عین الاسد عراق هدف قرار گرفت، پایگاه التنف هم هدف قرار می گیرد و این کشور نمی تواند پاسخی به این حمله ها بدهد.

وی افزود: حمله به پایگاه آمریکایی التنف پیامهای متعددی را در متن خود دارد؛ چرا که این پایگاه، نماد اشغال سوریه توسط آمریکاست. این کارشناس خاطرنشان کرد که این پایگاه سمبل تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه هم هست زیرا اکثر تجاوزات با استفاده از حریم هوایی این پایگاه – که از حمایت آمریکا برخوردار است – صورت می گیرد.

مرتضی خاطرنشان کرد که پایگاه التنف، کانون حمایت از تروریست هاست زیرا همه عملیات های تروریستی در سوریه از این پایگاه صورت می گیرند و عناصر مسلح از این پایگاه علیه ارتش سوریه و شهروندان سوری دست به حملات تروریستی می زنند و سپس به همین پایگاه برمی گردند.

مرتضی تصریح کرد که حمله رژیم صهیونیستی به تدمر با حمایت آمریکا و از پایگاه التنف انجام شده است لذا حمله به این پایگاه بیشتر برای در هم کوبیدن طراح و مغز متفکر تجاوزات رژیم صهیونیستی صورت گرفته است از این گذشته رژیم صهیونیستی در هر صورت، ابزار دست آمریکایی برای کمک به تحقق اهداف آن ها در منطقه است.

پربیننده ترین خبرها