سناریوهای حمله به پایگاه آمریکایی التنف

سناریوهای حمله به پایگاه آمریکایی التنف
جمعه 30 مهر 1400 - 15:20

کارشناسان معتقدند که حمله به پایگاه نظامی آمریکا در التنف در سوریه، نقطه عطف مهمی در روند رویارویی با اشغال گری آمریکا و تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه است که معادلات میدانی جدیدی را ایجاد کرده است که می تواند سرآغاز مرحله ای حساس و سرنوشت ساز در روند مبارزات دمشق برای آزادی کامل خاک این کشور باشد.

العالم - نظرکده

تحلیلگران سیاسی معتقدند که حمله به پایگاه آمریکایی التنف، پاسخی است به طراح اصلی و مغز متفکر حملات رژیم صهیونیستی به شهر تدمر سوریه.

کارشناسان بر این عقیده اند که حمله به پایگاه های نظامی آمریکا – اعم از اینکه تخلیه شده باشند یا خیر – خط قرمز آمریکاست با اینحال همانطور که پایگاه عین الاسد هدف قرار گرفت، پایگاه التنف هم مورد حمله قرار گرفت و آمریکا نتوانست پاسخی به این حملات بدهد.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که حمله به پایگاه آمریکایی التنف پیامهای متعددی را در متن خود دارد؛ چرا که این پایگاه، نماد اشغال سوریه توسط آمریکاست. این کارشناس خاطرنشان کرد که این پایگاه سمبل تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه هم هست زیرا اکثر تجاوزات با استفاده از حریم هوایی این پایگاه – که از حمایت آمریکا برخوردار است – صورت می گیرد.

همچنین پایگاه التنف، کانون حمایت از تروریست هاست زیرا همه عملیات های تروریستی در سوریه از این پایگاه صورت می گیرند و عناصر مسلح از این پایگاه علیه ارتش سوریه و شهروندان سوری دست به حملات تروریستی می زنند و سپس به همین پایگاه برمی گردند.

کارشناسان بر این عقیده اند که حمله رژیم صهیونیستی به تدمر با حمایت آمریکا و از پایگاه التنف انجام شده است لذا حمله به این پایگاه بیشتر برای در هم کوبیدن طراح و مغز متفکر تجاوزات رژیم صهیونیستی صورت گرفته است از این گذشته رژیم صهیونیستی در هر صورت، ابزار دست آمریکایی برای کمک به تحقق اهداف آنها در منطقه است.

سیاستمداران آمریکایی ادعا کرده اند که حمله به پایگاه التنف، تهدیدی برای حضور آمریکا در سوریه به حساب نمی آید زیرا این حضور منوط به حل سیاسی مسائل سوریه است نه نظامی. آنها ادعا می کنند که به خاطر منافع ملت سوریه و ملت های منطقه، به این کشور لشکرکشی کرده اند.

اما ناظران سیاسی در پاسخ به این ادعا می گویند که اغلب سلاح هایی که "داعش" در عملیات های تروریستی خود در منطقه و سوریه به کار می برد، سلاح های آمریکایی هستند و این آمریکاست که جنگ و آشوب در منطقه را تغذیه می کند. ناظران معتقدند که آمریکا با تحمیل قانون ظالمانه سزار بر سوریه و حضور نظامی در این کشور و حمایت از تروریست ها و حملات رژیم صهیونیستی، این کشور را در محاصره اقتصادی و نظامی قرار داده است.

کارشناسان معتقدند که سلطه آمریکا بر منطقه در حال پایان است و منطقه در آستانه ورود به مرحله جدیدی بدون آمریکاست.

پربیننده ترین خبرها