تکرار ادعا‌های آمریکا درباره مذاکرات برجام

تکرار ادعا‌های آمریکا درباره مذاکرات برجام
شنبه 1 آبان 1400 - 07:52

یک مقام آمریکایی گفت مذاکرات احیای برجام باید از همان‌جایی که متوقف شد از سر گرفته شود.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بار دیگر خواستار از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران در وین شد و مدعی شد چنین مذاکراتی می‌بایست از همان‌جایی که در دور ششم متوقف شد، دوباره ‌از سر گرفته شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود و در پاسخ به پرسشی در خصوص مذاکرات رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پاریس با نمایندگان سه کشور اروپایی گفت، من نمی‌خواهم وارد جزئیات مذاکرات دیپلماتیک شوم اما می‌توانم بگویم ایالات متحده، سه کشور اروپایی و به طور کلی اعضای گروه ۵+۱ اتحاد نظر دارند که دیپلماسی همچنان موثرترین مسیر با قابلیت راستی‌آزمایی است.

ند پرایس اضافه کرد: ما همچنین در مورد این باور اتحاد داریم که مذاکرات در وین باید هرچه زودتر از سر گرفته شود و این که دقیقا از همان‌جایی‌که در دور ششم متوقف شد، می‌بایست از سر گرفته شود.

رابرت مالی هفته گذشته با سفر به کشورهای عرب خلیج فارس از جمله عربستان، قطر و امارات با مقام‌های این کشورها در خصوص ایران و همچنین تلاش‌ها برای بازگشت متقابل آمریکا و ایران به برجام رایزنی کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین روز جمعه با مقام‌های وزارت خارجه انگلستان، فرانسه و آلمان، سه کشور حاضر در برجام، در پاریس دیدار و مذاکره کرد.

پربیننده ترین خبرها