نگرانی دانشمندان از سویه جهش‌یافته ویروس کرونا

نگرانی دانشمندان از سویه جهش‌یافته ویروس کرونا
شنبه 1 آبان 1400 - 11:23

یک سویه جدید جهش‌یافته دیگر ویروس کرونا باعث نگرانی کارشناسان شده است.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دانشمندان می‌گویند هنوز نکات فراوانی را درباره زیرنوع سویه جدید دلتا که نام رسمی آن AY.4.2 است و برخی از کارشناسان آن را «دلتا پلاس» نامیده‌اند، نمی‌دانند.

مقامات بهداشتی انگلیس گفته‌اند هنوز خیلی زود است که نتیجه گرفت آیا این زیرنوع جدید نسبت به سویه اصلی دلتا خطر بیشتری برای بهداشت عمومی ایجاد می‌کند یا نه. خود سویه‌ی دلتا نسبت به سویه اولیه کروناویروس بسیار واگیرتر است.

اما این مقامات می‌گویند این جهش را از نزدیک دنبال می‌کنند: تا به حال این سویه‌ی جدید ۶ درصد از همه موارد عفونت کرونا در انگلیس را که توالی‌یابی ژنتیکی شده‌اند، تشکیل می‌دهد.

سویه دلتا که سازمان جهانی بهداشت در ماه مه (اردیبهشت) نیز آن را یک «سویه مایه نگرانی» (VOC) خوانده بود، در حال حاضر به سویه غالب جهانی کروناویروس بدل شده است.

انگلیس دچار افزایش درازمدت و نگران‌کننده موارد کووید شده است به طوری که در هفت روز اخیر، روزانه بین ۴۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ مورد ابتلای جدید در آن گزارش شده است.

گفته می‌شود این زیرنوع جدید سویه دلتا ۱۰ تا ۱۵ درصد واگیرتر از سویه‌ استاندارد دلتا است اما هنوز به یقین نمی‌توان گفت آیا افزایش موارد کرونا در انگلیس مربوط به انتشار این ویروس جدید است یا نه.

پربیننده ترین خبرها