دیدار بنت با پوتین در سایه عقب‌نشینی آمریکا از منطقه

دیدار بنت با پوتین در سایه عقب‌نشینی آمریکا از منطقه
شنبه 1 آبان 1400 - 16:51

در شرایطی دیدار رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سوچی انجام شد که کاهش حضور آمریکا در منطقه باعث آشفتگی و اضطراب مضاعف در تل‌آویو شده است؛ چراکه توانمندی‌های مقاومت افزایش یافته و ایران بر مواضع خود درخصوص برنامه هسته‌ای خود و معادله بازدارندگی علیه رژیم صهیونیستی تأکید دارد.

العالم- نظرکده

کارشناسان مسائل روسیه معتقدند که روابط روسیه و اسرائیل همچنان طبق روال پیش می‌رود و حضور "نفتالی بنت" در مقام نخست‌وزیری اسرائیل هیچ تغییری در آن ایجاد نکرده است. ولی سفر بنت به مسکو در چارچوب گرفتن عکس یادگاری با رئیس‌جمهوری روسیه انجام شد تا از آن به این ادعا، که روسیه از سیاست‌هایش حمایت می‌کند، بهره‌برداری داخلی کند.

این کارشناسان تأکید کردند، به رغم این‌که روابط روسیه و اسرائیل در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و تبادل تجربیات در زمینه‌های تکنولوژی و مبارزه با ویروس کرونا خوب است ولی این دو طرف درخصوص پرونده سوریه و پرونده هسته‌ای ایران اختلافات زیادی دارند.

ناظران تصریح کردند، روسیه به توافق با رژیم اشغالگر در امر مبارزه با تروریسم در سوریه تکیه نمی‌کند؛ زیرا در حالی‌که روسیه و ارتش سوریه و مقاومت با تروریسم در سوریه مبارزه می‌کتند ولی اسرائیل از آن حمایت می‌کند.

آنها با اشاره به اینکه روسیه از تداوم حملات تجاوزکارانه اسرائیل به سوریه ناخرسند است، تأکید کردند که حمله به پایگاه آمریکایی "التنف" در سوریه با موافقت روسیه جهت پاسخ به تجاوزات اسرائیل انجام شد به این معنا که، تداوم حملات اسرائیل احتمالا باعث خواهد شد روسیه از پاسخ‌ها به تجاوزات این رژیم حمایت کند.

ناظران سیاسی افزودند، دیدار پوتین و بنت در سایه تغییرات ژئوپلیتیکی بسیار مهمی در منطقه انجام شد از جمله ورود "جو بایدن" به کاخ ریاست‌جمهوری، عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان، حمله به پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در التنف سوریه و نیز فشارهای مقاومت عراق برای بیرون کردن آمریکا از عراق.

ناظران تصریح کردند، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در سایه این سرخوردگی‌ها به حضور پوتین در مسکو رفت تا به مردم اسرائیل، که نسبت به توانایی‌های او مردد هستند، بگوید که او بر خلاف نتانیاهو، می‌تواند از پوتین امتیازاتی به‌خصوص درخصوص مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی دریافت کند.

به گفته ناظران، پرونده سوریه، برنامه هسته‌ای ایران و حضور ایران در منطقه، حزب‌الله و مقاومت در سوریه از مسائل حساسِ مورد بحث در نشست پوتین و بنت بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها