بنت در دیدار با پوتین: درباره توقف فعالیت هسته‌ای ایران صحبت می‌کنم

بنت در دیدار با پوتین: درباره توقف فعالیت هسته‌ای ایران صحبت می‌کنم
جمعه 30 مهر 1400 - 12:53

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی دیدار با رئیس‌جمهور روسیه در سوچی، گفت در مورد وضعیت سوریه و توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران بحث می‌کند.

العالم -فلسطین اشغالی

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) در شهر سوچی از «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی - که برای گفت‌وگو درباره ایران به این کشور سفر کرده - استقبال کرد.

پوتین پیش از برگزاری نشست با بنت، به خبرنگاران گفت: «تجارت بین روسیه و اسرائیل با وجود همه‌گیری [کرونا] در هفت ماه امسال ۵۰ درصد افزایش یافته است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه دو طرف موضوعات زیادی برای گفت‌وگو دارند، توضیح داد: «من با بنت در مورد وضعیت خاورمیانه و مبارزه با تروریسم صحبت خواهم کرد. تبادل نظر و اطلاعات در مورد تحولات منطقه مفید است».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط مسکو-تل‌آویو بدون توجه به مشکلات سیاسی در کابینه رژیم صهیونیستی، ادامه یابد.

نخست‌وزیر رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل نیز در این مراسم گفت: «حفظ روابط دیپلماتیک با اسرائیل برای روسیه مهم است».

بنت در راستای سیاست‌های خرابکارانه و ضد ایرانی کابینه جدید تل‌آویو، اظهار داشت: «ما در مورد وضعیت سوریه و توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران بحث خواهیم کرد».

پیشتر دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز خبر داده بود که بنت با پوتین درباره «طیف وسیعی از مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مسائل مهم منطقه‌ای از جمله برنامه هسته‌ای ایران» صحبت خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

سفر نفتالی بنت به روسیه در شرایطی انجام می‌شود که نخست‌وزیر و دیگر مقام‌های تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا طی هفته‌های اخیر بارها علیه برنامه هسته‌ای ایران لفاظی کرده‌‌اند.

بر همین اساس نفتالی بنت روز سه شنبه (امروز) در جریان کنفرانس روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، از «قدرت‌های جهانی» خواست ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ببرند.

فارس

پربیننده ترین خبرها