کمیسیون انتخابات عراق: با 18 شکایت موافقت شده است

کمیسیون انتخابات عراق: با 18 شکایت موافقت شده است
شنبه 1 آبان 1400 - 21:40

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق از موافقت 18 شکایت از مجموع 340 مورد شکایت بررسی‌شده و نیز بازشماری دستی آرای 322 حوزه انتخابی خبر داد.

العالم- عراق

به گزارش العالم به نقل از السومریه‌نیوز، کمیسیون عالی مستقل انتخابات، امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تصریح کرد که 340 مورد شکایت و درخواست تجدیدنظر درخصوص نتایج انتخابات پارلمانی به شورای کمیسیونرها ارائه شد و بعد از تکمیل مراحل تحقیقاتی لازم، این شورا 322 اعتراض را به دلایل مختلفی از جمله فقدان شواهد و مدارک برای اعتراض و یا مغایرت آنها با مفاد ماده 38 قانون انتخابات مجلس نمایندگان رد کرد.

طبق این بیانیه، شورای کمیسیونرها تصمیم گرفته شمارش مجدد به صورت دستی در 234 حوزه انتخابی در استان‌های صلاح‌الدین، بصره و نیز بغداد انجام شود.

بر این اساس، شمارش دستی آرای این حوزه‌ها با حضور نمایندگان نامزدها و بر اساس تدابیری که بعدا اعلام خواهد شد، انجام می‌شود.

کمیسیون انتخابات عراق، روز گذشته نیز از رد 294 مورد شکایت علیه نتایج انتخابات خبر داده و اعلام کرده بود که با شمارش دستی آرای برخی حوزه‌های انتخاباتی موافقت شده است.

براساس گزارش ها، ببیش از 1300 شکایت حقوقی به نتایج انتخابات به کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق واصل شده که از این تعداد، کمیسیون بیشتر آنها را رد کرده و تنها بررسی ۳۹۷ شکایت حقوقی را پذیرفته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها