محور حامی وحدت اسلامی در مقابل محور فتنه و عادی سازی

محور حامی وحدت اسلامی در مقابل محور فتنه و عادی سازی
يکشنبه 2 آبان 1400 - 17:41

جمهوری اسلامی ایران در طول 43 سال قبل، همواره در راستای ایجاد و تقویت اتحاد میان مسلمانان تلاش کرده است، در حالیکه برخی دولت ها همواره درصدد ایجاد فتنه و خشونت میان مسلمانان هستند.

العالم-كشكول

جدیدترین تلاش جمهوری اسلامی، 35 مین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران است که در آن، ده‌ها تن از رهبران و متفکران اسلامی از دولت های عربی و اسلامی مختلف با گرایش های مذهبی و قومیت‌های گوناگون حضور داشنتد. این کنفرانس همه ساله در سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) برگزار می شود و امام خمینی (ره) این مناسبت را هفته وحدت اسلامی نامیده اند.

هر سال این کنفرانس در شرایط حساس و سخت امت اسلامی برگزار می شود و هدف آن، ایجاد توازنی هرچند جزئی در معادلات منطقه است. این کنفرانس درصدد یادآوری مرکزیت قضیه فلسطین است که رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه ای و فرامنطقه ای اش پیوسته تلاش می کنند تا آن را از اذهان پاک کنند.

جمهوری اسلامی همواره از ملت های مظلوم و جنبش های مقاومت علیه تروریسم و استکبار، صرفنظر از دین، مذهب و قومیت آنها، حمایت کرده است. این حمایت ها در فلسطین، عراق و سوریه متجلی شده و همگان شاهد آن هستند و این، همان چیزی است که دولت های استکباری را خشمگین کرده وباعث شده تا درصدد انتقام از جمهوری اسلامی با تحریم و تروریسم اقتصادی برآیند.

امسال نیز همچون سال های گذشته شرکت کنندگان در این کنفرانس، مواضع و دیدگاه های خود را بیان نموده و با یکدیگر و مسئولین ایرانی دیدار کردند. حسن ختام این دیدارها نیز میزبانی رهبر معظم انقلاب از آنها در روز یکشنبه بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علت تأکیدهای مکرر بر مسئله وحدت را فاصله زیاد بین مذاهب و تلاش‌های جدی دشمنان برای افزایش فاصله‌ها خواندند و گفتند: امروز کلمه شیعه و سنّی در ادبیات سیاسی آمریکایی‌ها هم وارد شده در حالی‌که آنها با اصل اسلام مخالف و دشمن هستند.

رهبر انقلاب با اشاره به تلاش‌های آمریکا و عوامل دست‌آموز آن برای ایجاد فتنه در هر جای دنیای اسلامی، خاطرنشان کردند: انفجارهای تأسف‌بار و گریه‌آور اخیر در مساجد افغانستان علیه مردم مسلمان و نمازگزار از جمله همین حوادث است که به دست داعش انجام شد و آمریکایی‌ها صراحتاً بیان کرده بودند ما داعش را ایجاد کردیم.

ایشان، اقدام بعضی دولت‌های منطقه برای عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را گناه و خطایی بزرگ خواندند و افزودند: این دولت‌ها باید از این حرکت و راه ضد وحدت اسلامی برگردند و خطای بزرگ خود را جبران کنند.

در نقطه مقابل ایران، دولت هایی هستند که با توطئه و ابزارهای دیگر همیشه در تلاش برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند. آنها هیچ اهمیتی نمی دهند که بر اثر نقشه هایشان، صدها هزار انسان بی گناه قربانی شده، کشورهایشان ویران شده و آینده شان از بین رفته است. از ابزارهای این دولت‌ها می توان به القاعده و داعش اشاره کرد که درواقع هردو یک راه را دنبال می کنند. آنها نه تنها مسیحیان و پیروان ادیان دیگر، بلکه حتی مذاهب اسلامی دیگر را هم تکفیر می کنند.

این دولت ها که در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، بسیاری از کشورهای اسلامی را مثل سوریه، عراق، یمن، لبنان، لیبی و افغانستان به ویرانی و تفرقه مبتلا کردند. هدف از این کار، تضعیف این ملت ها و از بین بردن تمامی نشانه های تمدن آنها است.

گفتنی است همه دولت هایی که برای ایجاد این تفرقه و فتنه میان مسلمانان تلاش کردند، به صورتی آشکار و رسمی روابط خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی را عادی سازی کردند و اکنون با پافشاری و اصرار درصدد اقناع دولت های اسلامی هستند که پای در راه آنها نهند و روابط خود را با این غده سرطانی عادی سازی کنند.

اما زمان چه کوتاه باشد چه بلند، و اینان هرچقدر با مسلمانان دشمنی کنند، این دست خداست که والاتر و برتر است...

پربیننده ترین خبرها