پس از ناکارآمدی شیوه های گذشته؛

پروژه انفجاری آمریکا علیه لبنان

پروژه انفجاری آمریکا علیه لبنان
يکشنبه 2 آبان 1400 - 21:05

برخی از کاربران لبنانی توییتر، از نوع جدید تحریم های آمریکا که علیه مقاومت و مناطق تایید کننده آن در نظر گرفته شده انتقاد کردند و تاکید کردند که ماهیت این نوع تحریم، تفرقه افکنی در لبنان است. برخی از کاربران لبنانی توییتر، از نوع جدید تحریم های آمریکا که علیه مقاومت انتقاد و تاکید کردند که ماهیت این نوع تحریم، تفرقه افکنی در لبنان است.

العالم-داغ های مجازی

کاربران توییتر، در اعتراض به طرح تحریم اخیر کنگره آمریکا، هشتگ "طرح فتنه انگیز کنگره" را منتشر کردند. در این طرح آمریکا قصد دارد که مناطق طرفدار حزب الله را تحریم کرده و آن را از بودجه محروم نموده و ارتباط بانک‌های فعال در این مناطق را با سیستم بانکی جهانی قطع کند.

یکی از کاربران در صفحه خود نوشت :" دخالت هرروزه کنگره بدان معناست که دوروتی -- سفیر آمریکا در بیروت -- و معلم او بلینکن که به شکست ها، لغزش ها و تردیدهایش مشهور است و از تعیین مسئول خاور نزدیک در وزارت خود عاجز است، دیگر قادر به انجام وظایف خود نیستند".

درخصوص ناکامی رهبران آمریکا در اجرای سیاست های خود در لبنان علیه حزب الله و محور مقاومت، یکی از کاربران نوشت:"تمام کارت های آمریکا در منطقه سوخته و تنها کاری که می تواند بکند، گریه برای تفنگداران دریایی اش و آنچه فرماندهان ما بر سرشان آورده اند است. بد نیست به خاطر بسپارند این سرنوشت کسی است که به خود اجازه فکر کردن به کنترل لبنان را می دهد".

کاربر دیگری نوشت: "برخی دیگر از کاربران، اقدام کنگره آمریکا به ارائه این طرح را صرفا تلاشی می دانند که درصدد فتنه افکنی میان لبنانیان و تحریک ارتش علیه بخش بزرگی از مردم این کشور است. نتیجه این مسئله نیز نقض حاکمیت و امنیتی است که آمریکا ادعا می کند در تلاش برای بازگرداندن آن است".

تعدادی از کنشگران فضای مجازی نیز طرح کنگره آمریکا که "لبنان کشوری امن، مستقل و دموکراتیک" نام دارد را طرحی فتنه انگیز برای لبنان دانستند که حاکمیت داخلی آن را به خطر خواهد انداخت".

این نوع از تحریم ها سوالات بسیاری را درخصوص اهداف آمریکا و متحدانش در لبنان مطرح می کند. اما آنچه این بار شایان توجه است، ماهیت این تحریم ها است که در آن، نمایندگان کنگره تلاش می کنند اثر بخشی سیاسی خود را افزایش دهند تا به پروژه انزوای مقاومت و مناطق تایید کننده آن کمک کنند.

اکنون آمریکا پس از تحریم نهادها و افراد به بهانه ارتباط با حزب الله، این نوع جدید از تحریم ها را بررسی می کند که بخش بزرگی از مردم لبنان را هدف قرار داده و نشان از تلاش های آمریکا برای فتنه افکنی و نقض حاکمیت لبنان دارد.

پربیننده ترین خبرها