پیام‌های عملیات "نصر الربیع" در شبوه و مأرب

پیام‌های عملیات
دوشنبه 3 آبان 1400 - 11:24

پیروزی‌های نظامی مستمر نیروهای یمنی در تمامی جبهه‌های نبرد موید این واقعیت است که ارتش سعودی به رغم برخورداری از حمایت آمریکایی- صهیونیستی، نتوانسته و نخواهد توانست اراده یمنی‌ها را در این جنگ تضعیف کند.

العالم- درگوشی

نیروهای یمنی از عملیات "ربیع النصر" در استان‌های شبوه و مأرب خبر دادند که به آزادسازی مساحتی بالغ بر 3200 کیلومتر مربع منتهی شده است. یعنی اینکه یگان پهپادی یمنی یکی از سلاح‌های استراتژیک یمنی است که روند بسیاری از جبهه‌ها را به نفع یمنی‌ها تغییر داده است و نقش چشمگیری در انجام این عملیات داشت، همانطور که سرتیپ ستاد "یحیی سریع" به نقش یگان پهپادی و موشکی و سامانه‌های پدافندی در این عملیات اشاره کرد.

صدها کشته، زخمی و اسیر در صفوف مزدوران مورد حمایت ائتلاف سعودی، که تا بن دندان مجهز به سلاح هستند و نیز منهدم شدن حدود 160 خودروی زرهی و تانک و نفربر و 5 زاغه سلاح و سرنگون شدن 4 پهپاد جاسوسی متعلق به ائتلاف نشان می‌دهد اراده یمنی‌ها شکست‌ناپذیر است.

ارتش یمن همچنین از نقش مهم قبائل البیضاء، شبوه و مأرب در انجام موفق عملیات ربیع النصر خبر داده و ضمن تقدیر و تمجید از آن‌ها در نبرد آزادی و استقلال یمن، آن‌ها را مایه افتخار و مباهات دانسته است. این موضوع نشان می‌دهد که تمام طیف‌های یمنی مخالف سیطره مزدوران بر کشورشان هستند و با اشغالگری مبارزه می‌کنند.

مأرب از ماه مارس گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا از ورود نیروهای یمنی به آخرین جبهه در این استان از سمت غرب خبر داد و تصریح کرد که در سایه این تحولات، ائتلاف متجاوز حملات هوایی خود را تشدید کرده تا مانع پیشروی نیروهای یمنی و ورود آنها به مرکز شهر شود.

کنترل بر مأرب از اهمیت نظامی و سیاسی ویژه‌ای برخوردار است و سیطره نیروهای مسلح یمن بر آن یک دستاورد بزرگ سیاسی و روحی محسوب می‌شود همانطور که یک شکست بزرگ را برای ائتلاف متجاوز و مزدورانش ثبت می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها