ترک ها خواستار استعفای اردوغان شدند

ترک ها خواستار استعفای اردوغان شدند
دوشنبه 3 آبان 1400 - 16:27

کاربران شبکه های اجتماعی ترکیه خواستار استعفای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به خاطر اوضاع بسیار بد اقتصادی و سیاسی شدند.

العالم – کشکول

کارشناسان اعلام کردند که بدی اوضاع اقتصادی، کاهش ارزش لیره در برابر ارزهای خارجی و دخالت ترکیه در امور کشورهای همسایه، باعث شد مردم خواستار جلوگیری از استمرار سیاست های متهورانه اردوغان و استعفای وی شوند.

اردوغان که در طمع افزایش نفوذ منطقه ای خود تحت نام اسلام است، اخیرا در سخنانش علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که تهران هرگز با جمهوری آذربایجان به خاطر رابطه اش با اسرائیل، وارد جنگ نمی شود، سخنی که ایران آن را ناشی از سادگی اردوغان دانست.

هواداران اردوغان معتقدند که ماده 299 قانون اساسی ترکیه اجازه می دهد درخواست کاربران برای استعفای اردوغان توهین به رئیس جمهور تلقی شده و برای آن حکمی معادل یک تا 4 سال زندان صادر شود اما مخالفان می گویند ماده 26 همین قانون اجازه بیان آزادانه عقیده به شکل فردی و گروهی با شیوه هایی مانند شبکه های اجتماعی، نوشتاری و غیره را داده است. این در حالی است که اردوغان بی توجه به خواست مخالفان در زمینه استعفا، به مردم ترکیه اجازه نمی دهد سرنوشت خود را تعیین کنند.

درخواست استعفای اردوغان وقتی مطرح شد که وی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره خواست مردمی برای استعفای ملیح بولو رئیس دانشگاه بغازیچی استانبول گفت: اگر بتوانند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها