رونمایی جف بیزوس از طرح پارک فضایی

رونمایی جف بیزوس از طرح پارک فضایی
سه شنبه 4 آبان 1400 - 14:32

تماشای 32 بار غروب و طلوع در یک روز تنها یکی از جذابیت‌های پارک فضایی بنیانگذار شرکت آمازون است.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، شرکت اکتشافات فضایی «بلو اوریجین» از برنامه خود برای پرتاب یک ایستگاه فضایی تجاری به مدار زمین در نیمه دوم این دهه خبر می‌دهد.

«بلو اوریجین» شرکت گردشگری فضایی است که جف بیزوس، بنیان‌گذار میلیاردر شرکت آمازون، برای بسترسازی تورهای فضایی آینده راه‌اندازی کرده است.

جف بیزوس اعلام کرد این ایستگاه به صورت یک «پارک تجاری چندمنظوره» با مساحتی حدود سی هزار فوت مکعب خواهد بود و قرار است حداکثر ۱۰ نفر را در خود جای دهد.

وب‌سایت تبلیغاتی این ایستگاه نیز می‌گوید این «پارک فضایی» که «صخره مرجانی مدار» (Orbital Reef) نامیده شده، مکانی عالی برای «هتلداری فضایی»، «فیلم‌سازی در شرایط بی‌وزنی» و «انجام تحقیقات پیشرفته» خواهد بود.

به گفته شرکت «بلو اوریجین»، مسافرانی که در این پارک فضایی مستقر شوند، هر روز ۳۲ بار غروب یا طلوع خورشید را تجربه خواهند کرد.

در ساخت این ایستگاه قرار است شرکت‌های بوئینگ، «سیرا اسپیس» و «جنسیس» مشارکت کنند و شرکت مهندسی «ردوایر اسپیس» و دانشگاه ایالتی آریزونا نیز از آن پشتیبانی خواهد کرد.

شرکت مهندسی جنسیس، مستقر در مریلند، فضاپیمای تک‌نفره خود را در اختیار این پروژه قرار می‌دهد که قرار است به عنوان جایگزینی برای لباس‌های فضایی حجیم، در هنگام عملیات خارج از ایستگاه، انجام وظیفه کند.

دانشگاه ایالتی آریزونا نیز رهبری کنسرسیومی متشکل از ۱۴ دانشگاه را بر عهده خواهد داشت که به عنوان یک شورای مشورتی در زمینه پژوهش‌های مورد نیاز این پروژه عمل خواهند کرد. میزان سرمایه‌گذاری روی این پروژه هنوز مشخص نیست.

اعلام این پروژه جدید در حالی صورت می‌گیرد که «بلو اوریجین» در حال حاضر برای از دست ندادن قراردادهای مهم ناسا با شرکت «اسپیس‌ایکس» رقابت دارد که یکی از آنها مأموریت ۲.۹ میلیارد دلاری سفر به ماه است. «بلو اوریجین» قضیه از دست دادن پروژه سفر به ماه را اکنون به دادگاه کشانده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها