جریمه ۷۴۶ میلیون یورویی برای شرکت آمازون در اروپا

جریمه ۷۴۶ میلیون یورویی برای شرکت آمازون در اروپا
شنبه 9 مرداد 1400 - 08:36

آمازون به دلیل نقض مقررات حریم خصوصی در اروپا ۷۴۶ میلیون یورو جریمه شد.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، لوکزامبورگ شرکت آمازون را به دلیل استفاده از اطلاعات شخصی مشتریان بر خلاف «مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها» در اتحادیه اروپا ۷۴۶ میلیون یورو جریمه کرد.
شرکت آمازون نیز در بیانیه‌ای گفت این جریمه روز ۱۶ ژوئیه از سوی کمیسیون ملی حفاظت از اطلاعات در کشور لوکزامبورگ ابلاغ شده است. شرکت آمازون همچنین افزود معتقد است این تصمیم نادرست است و به آن اعتراض خواهد کرد.
این سنگین‌ترین جریمه بر اساس «مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها» در اتحادیه اروپاست.
کمیسیون ملی حفاظت از اطلاعات در لوکزامبورگ تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده است.
براساس «مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها» در اتحادیه اروپا تمامی شرکت‌های اقتصادی پیش از استفاده از اطلاعات شخصی افراد باید از آنها اجازه بگیرند و در صورت نقض این مقررات جریمه خواهند شد.
به دنبال رسوایی‌ها و افشاگری‌های سال‌های اخیر در مورد سوءاستفاده شرکت‌های بزرگ فناوری دیجیتال از اطلاعات خصوصی کاربران و مشتریان، نظارت بر این موضوع تشدید شده و اتحادیه اروپا برای نظارت بر فعالیت شرکت هایی نظیر آمازون، فیسبوک، گوگل و مایکروسافت مقررات سختگیرانه‌ای وضع کرده است.
نهاد ناظر بر اطلاعات خصوصی شهروندان در فرانسه نيز در ماه دسامبر شرکت گوگل را به دلیل نقض مقررات در زمینه آگهی‌های تجاری آنلاین ۱۰۰ میلیون یورو جریمه کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها