افتتاح فرودگاه بین المللی شهر فضولی توسط علی اف و اردوغان

افتتاح فرودگاه بین المللی شهر فضولی توسط علی اف و اردوغان
سه شنبه 4 آبان 1400 - 17:37

مراسم افتتاح فرودگاه بین المللی شهر آزاد شده فضولی در قره باغ امروز(سه شنبه) با حضور "الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان و "رجب طیب اردوغان" همتای ترکیه ای او برگزار شد.

العالم - ترکیه

رییس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) به دعوت الهام علی اف برای سفر یک روزه و شرکت در مراسم افتتاح این فرودگاه بین المللی و نیز مراسم کلنگ زنی چند پروژه اقتصادی در سرزمین های آزاد شده جمهوری آذربایجان در قره باغ، وارد این کشور شد.

فرودگاه بین المللی شهر فضولی واقع در ۴۳۷ کیلومتری جنوب غرب باکو و در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران، نخستین فرودگاه راه اندازی شده جمهوری آذربایجان در سرزمین های آزاد شده این کشور می باشد.

این فرودگاه بین المللی پس از آزادسازی سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان در قره باغ در یک مدت کوتاه – ظرف ۸ ماه احداث شده و نخستین پرواز آزمایشی در آن ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور ماه) گذشته انجام گرفت.

جمهوری آذربایجان در حال حاضر دو فرودگاه دیگر در سرزمین های آزاد شده از جمله در مناطق زنگیلان و لاچین در قره باغ در دست احداث دارد.

روسای جمهوری آذربایجان و ترکیه در قالب سفر به قره باغ همچنین در مراسم آغاز ساخت جاده هورادیز – آقبند شرکت کردند.

منابع خبری باکو همچنین گزارش دادند، رییس جمهوری ترکیه در این سفر ابعاد مختلف روابط دوجانبه و گام های تعمیق همکاری های فیمابین آنکارا و باکو را با علی اف بررسی خواهد کرد.

تبادل نظر در مورد رویدادهای جاری منطقه ای و بین المللی از جمله موضوعات مورد مذاکره روسای جمهوری آذربایجان و ترکیه اعلام شده است.

پربیننده ترین خبرها