باقری با انریکه مورا در بروکسل دیدار کرد

باقری با انریکه مورا در بروکسل دیدار کرد
چهارشنبه 5 آبان 1400 - 14:34

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در بروکسل دیدار کرد.

العالم - ایران - اروپا

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و معاون جوزپ بورل در مقر اتحادیه اروپا دیدار کرد.

باقری و مورا پشت درهای بسته در ساختمان اتحادیه اروپا در بروکسل در حال گفتگوها هستند.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام گفتگو با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام امشب (سه شنبه) وارد بروکسل شد.

باقری در توئیتی نوشت: ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم های ظالمانه و غیرقانونی را به صورت کامل و موثر لغو و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین کرده و ضمانت های معتبری برای عدم بدعهدی بیشتر فراهم کند.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه ۲۲ مهر ماه سفری به تهران داشت و با علی باقری دیدار و گفت‌وگو کرد و در پایان طرفین توافق کردند که مباحث باقیمانده را در بروکسل ادامه دهند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه بعد از سفر مورا به تهران در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس گفت که گفت‌وگوهای پنجشنبه گذشته خوب و سازنده بوده و نکاتی که باید به انریکه مورا می‌گفت منتقل کرد و توافق شد در چند روز آینده در بروکسل این گفت‌وگوها ادامه یابد و این توافق دوسویه بوده و قطعا موضوعات، چالش‌ها و موانعی که شش دور مذاکرات در وین به نتیجه نرسید باید در حین این گفت‌وگوهایی که انجام می‌شود مورد رایزنی قرار بگیرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا در دیدار دبیرکل جدید اکو گفت مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ بزودی از سر گرفته خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها