تلاش مثلث آمریکایی صهیونیستی سعودی برای تخریب لبنان؛ مجری جعجع و مانع حزب الله

تلاش مثلث آمریکایی صهیونیستی سعودی برای تخریب لبنان؛ مجری جعجع و مانع حزب الله
چهارشنبه 5 آبان 1400 - 22:22

سمیر جعجع سرکرده حزب نیروهای لبنانی خود را آخرین دژ مستحکم در برابر اشغال لبنان توسط ایران و حافظ استقلال و حاکمیت کشور پس از ضعیف شدن دروزیان، مسیحیان و اهل سنت در لبنان می داند و معتقد است که تنها امید لبنان برای پایان دادن به نفوذ حزب الله ایرانی در لبنان است پس باید کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در تمام سطوح از سمیر جعجع حمایت کنند.

العالم – کشکول

این سخنان تویت عبدالخالق عبدالله مشاور سابق ولیعهد ابوظبی درباره کشتار مردم در الطیونه توسط مزدوران حزب نیروهای لبنانی است که جعجع و دشمنان محور مقاومت امیدوار بودند شراره آتش جنگ داخلی را برافروزد.

دعوت مشاور بن زاید از کشورهای مرتجع منطقه برای حمایت از جعجع مدتهاست تحقق یافته و این شخص سال ها است که از انواع حمایت های مالی، تسلیحاتی، سیاسی و تبلیغاتی از سوی این کشورها، رژیم صهیونیستی، غرب و آمریکا برخوردار است و اگر این حمایت نبود، هرگز نمی توانست روز روشن در الطیونه اقدام به جنایت کند.

سخن مشاور بن زاید اعتراف آشکار وی به مشارکت جعجع در کمین الطیونه است.

او معتقد است که جعجع تنها شخصی است که می تواند منویات آمریکایی اسرائیلی و ارتجاع عرب را با نابود کردن منافع ملت لبنان و صلح داخلی این کشور اجرا کند به ویژه که وی به جنایت های خونین معروف است.

جعجع اوایل دهه هشتاد قرن بیستم در جریان اشغال لبنان، مزدور رژیم صهیونیستی بود، در کشتار هزاران فلسطینی در صبرا و شتیلا مشارکت داشت، شخصیت های مسیحی مانند تونی فرنجیه که رقیبش بودند را ترور کرد، کلیساهای مسیحی مانند سیده نجات را منفجر کرد و حاضران در آن را به قتل رساند، و رشید کرامی نخست وزیر وقت لبنان را با منفجر کردن بالگردش ترور کرد.

وی به خاطر جنایاتش به اعدام محکوم شد اما حکمش به حبس ابد کاهش یافت تا اینکه پس از خروج سوریه از لبنان، آزاد شد که در واقع از تمام جنایات پلیدش تبرئه شد.

گویا بن زاید، بن سلمان، آمریکا و رژیم صهیونیستی، جعجع را تنها شخصی می دانند که می تواند لبنان را به خاطر کسب پول های کشورهای مرتجع عربی و حمایت غربی در آتش بسوزاند تا که بتواند تنها رهبر مسیحیان لبنان باشد، به ویژه که شخصی مانند میشل عون به عنوان بزرگترین سمبل مسیحیان لبنان در برابر وی قرار دارد.

جعجع که دستور قتل تظاهرکنندگان مسالمت جو را صادر کرد آنهم به این بهانه که قوه قضائیه را محترم نمی شمارند و به عملکرد طارق البیطار بازپرس پرونده انفجار بیروت اعتراض دارند، خود از حضور در جلسه سازمان اطلاعات ارتش برای استماع سخنانش درباره کمین الطیونه خودداری کرد و از هم حزبی ها و هوادارانش خواست به خیابان بیابند و جاده های منتهی به مقرش را ببندند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی، سعودی و امارات حامی جعجع بودند وقتی تظاهرکنندگان بی گناه را در الطیونه به قتل رساند، جنایت پلیدش را توجیه کردند، از نرفتنش به جلسه اطلاعات ارتش حمایت کردند، علیه قربانیان الطیونه و اعتراض به عملکرد البیطار موضع گیری کردند که همگی نشانه نفاق و دجال بودن این محور و مزدور جنایتکارشان سمیر جعجع است.

تخریب لبنان طرحی آمریکایی اسرائیلی است که هزینه آن را کشورهای مرتجع عرب مانند سعودی و امارات می پردازند و مزدوران حزب نیروهای لبنانی به رهبری جعجع آن را اجرا می کنند، اما مانعی بزرگ در برابر آن وجود دارد که اجازه تحقق این توطئه را نمی دهد و آن حزب الله و تمام شرافتمندان لبنانی اعم از مسلمان، مسیحی و دروز است.

پربیننده ترین خبرها