رایزنی سفیر عربستان با عبدالفتاح البرهان

رایزنی سفیر عربستان با عبدالفتاح البرهان
پنج‌شنبه 6 آبان 1400 - 11:22

بر اساس گزارش منابع سفیر عربستان با عبدالفتاح البرهان در خارطوم دیدار و گفت‌وگو کردند.

العالم - عربستان سعودی

سفیر عربستان در خارطوم امروز با «عبدالفتاح البرهان» فرمانده کل نیروهای مسلح سودان که رهبری تحولات اخیر سودان و انحلال کابینه و شورای حاکمیتی این کشور را برعهده داشت، دیدار کرد.

پایگاه خبری خلیج آنلاین نوشت: فرمانده نیروهای مسلح سودان از «علی حسن بن جعفر» سفیر عربستان در خارطوم استقبال کرد.

این اولین دیدار بین البرهان و یک سفیر عرب پس از کودتای نظامی ارتش و انحلال کابینه و شورای حاکمیتی در دوشنبه گذشته است.

در صفحه فیسبوک ارتش سودان آمده است که در این نشست به تحولات اوضاع سیاسی این کشور و تلاش برای حل بحران از طریق رایزنی با همه طرف‌های مربوطه پرداخته شد.

بر اساس این بیانیه، سفیر عربستان بر تمایل کشورش برای دستیابی به ثبات در سودان و حمایت این کشور از هر چیزی که منجر به توافق بین نیروهای سیاسی شود، تاکید کرد.

دیدار سفیر عربستان با البرهان ساعاتی پس از آن صورت گرفت که شاهزاده «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی در تماسی تلفنی کودتای نظامی در سودان را محکوم کردند.

وزارت خارجه عربستان نیز ضمن ابراز نگرانی شدید خود از اتفاقات جاری در سودان، خویشتن‌داری، آرامش و خودداری از تنش را خواستار شد.

صبح روز دوشنبه منابع از وقوع کودتای نظامی در سودان و بازداشت «عبدالله حمدوک» نخست وزیر و تعدادی دیگر از وزرای دولت انتقالی این کشور خبر دادند و ساعاتی بعد از انتشار خبرهای اولیه درباره کودتا، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان با اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور از انحلال شورای حاکمیتی و شورای وزیران سودان خبر داد.

البرهان مدعی شد: ما تأکید می‌کنیم که نیروهای مسلح به انتقال دموکراتیک تا واگذاری قدرت به یک دولت منتخب ادامه خواهند داد. آن چه که در کشور در جریان است، آینده سودان را تهدید می‌کند.

عبدالله حمدوک که از روز دوشنبه با کودتای نظامیان در حبس خانگی قرار داشت، به محل اقامتش در خارطوم پایتخت این کشور بازگشت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها