بشار اسد: آمریکا شکست‌های بیشتری را به نام خود ثبت خواهد کرد

بشار اسد: آمریکا شکست‌های بیشتری را به نام خود ثبت خواهد کرد
پنج‌شنبه 6 آبان 1400 - 13:30

رئیس‌جمهور سوریه ضمن بازدید از دانشکده عالی نظامی در دمشق و دیدار فارغ التحصیلان دوره سی و ششم ان مرکز گفت: آمریکا پس از شکست خود در ویتنام، عراق و افغانستان، شکست‌های بیشتری را تجربه و به نام خود ثبت خواهد کرد.

العالم - سوریه

به گزارش سانا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با افسران فارغ التحصیل دوره فرماندهی سی و ششم دیدار و آنها را به ادامه رشد و افزایش سطح علمی خود فراخواند و اظهار داشت که حد و مرز علم و معرفت فراتر از علوم نظامی است و این معرفت باید هرچه بیشتر افزایش یابد.

وی خطاب به افسران فارغ التحصیل سوریه گفت: با علم و دانش شما و با اصرار و عزم و اراده و استواری شما، مسیر آزادی را ادامه خواهیم داد و حقوق خودمان را نیز بازپس خواهیم گرفت. یقین و ایمان ملت نسبت به شما و این نهاد، ارتش سوریه به عنوان محور تضمین کننده استقلال و نهادینه سازی عقیده و حامی و پشتوانه میهن، باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه با اشاره به جنگ سوریه گفت: ما در سوریه که در قلب جنگ هستیم با تمام قوا و امکانات خود سعی می کنیم که به سمت رشد و توسعه و پیشرفت حرکت کنیم. این پیشرفت شامل تمامی سطوح نظامی اقتصادی سازمانی و عقیدتی است.

وی در ادامه گفت: گفته می شود که آمریکا یک تریلیون دلار در عراق هزینه کرد، چند تریلیون دلار نیز در افغانستان هزینه نمود، پس آمریکایی‌ها این همه پول را به کی دادند؟ آیا به ملت عراق دادند؟ آیا به ملت افغانستان این پول ها داده شد؟؛ آمریکا این دلارها را خرج شرکت‌های آمریکایی، ارسال اسلحه و ارسال انواع و اقسام تجهیزات کرد. پس نتیجه می گیریم که مطابق تفکرات آمریکا، جنگ یعنی دلار است و این دلار به نفع شرکت های آمریکایی است و لذا پس از شکست آمریکا در افغانستان و عراق و سومالی در سال ۱۹۹۴ و همچنین شکست در ویتنام ما باید انتظار داشته باشیم که این کشور دست به ارتکاب جنگ های بیشتری بزند و در قبال آن شکست های بیشتری نیز به نام خود ثبت کند، جایی که چرخه به همان روال و مسیر خود خواهد چرخید.

بشار اسد افزود: معنی این حرفها چیست؟ این حرفها به این معنای است که تنها چیزی در این دنیای برآشفته وجود دارد، همان ایستادگی است بدین معنی که کشورهای که از خود ایستادگی نشان می دهند، باقی و استوار می‌مانند چه آن کشورها کوچک باشد چه بزرگ.

کشور و مردم سوریه بیش از ۱۰ سال است که درگیر جنگ با گروه های تروریستی ساخته شده توسط جبهه غربی - عربی - صهیونیستی هستند. اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) بود که به یکباره بحران سوریه آغاز و پس از گذشت زمان کوتاهی و با بروز و ظهور گروه های تروریستی – تکفیری در این کشور و اعزام تروریست هایی از بیش از یکصد کشور جهان، بحران این کشور به یک جنگ بین المللی در داخل مرزهای سوریه تبدیل شد. در سال های اخیر تروریست ها و حامیان آنها در سوریه شکست های زیادی خورده اند، اما شمال این کشور کماکان درگیر اقدامات تروریست‌ها و اشغالگرانی مانند آمریکا و ترکیه می باشد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها