پیش‌بینی بنت درباره سقوط کابینه اسرائیل

پیش‌بینی بنت درباره سقوط کابینه اسرائیل
جمعه 7 آبان 1400 - 04:42

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک جلسه غیرعلنی درباره احتمال سقوط کابینه این رژیم پیش از نخست‌وزیر شدن شریکش در کابینه ائتلافی هشدار داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای غیرعلنی گفته کابینه این رژیم احتمالاً پیش از نخست‌وزیری «یائیر لاپید» سقوط خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، نفتالی بنت در جریان یک جلسه غیرعلنی که ماه گذشته برگزار شده گفته انتظارش این است که کابینه ائتلافی فعلی او تا آگوست ۲۰۲۳ که قرار است «لائیر لاپید» به عنوان نخست‌وزیر چرخشی قدرت را در دست بگیرد دوام بیاورد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات نفتالی بنت در آن جلسه غیرعلنی را اینطور نقل کرده است: «برآورد من این است که چرخش قدرت اتفاق نمی‌افتد. احتمال اینکه دولت، بین زمان تصویب بودجه و زمان تغییر قدرت منحل شود زیاد است.»

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در اظهارنظری درباره این گزارش جزئیات آن را تأیید کرده اما گفته است که نفتالی بنت «کاملاً به توافق برای چرخش قدرت پایبند خواهد ماند.»

اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری رئیس رژیم صهیونیستی در پی ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه «یائیر لاپید» را مأمور تشکیل کابینه کرد.

بعد از برگزاری یک انتخابات نیمه‌تمام دیگر در ماه مارس در فلسطین اشغالی، نه نتانیاهو و نه هیچ‌یک از رقیبانش قادر به تشکیل کابینه نبودند، اما نظر اکثریت قانونگذاران رژیم صهیونیستی این بود که رئیس این رژیم، بار دیگر نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه کند.

نتانیاهو بعد از چند هفته رایزنی با طرف‌های مختلف پیشنهادهای مختلفی از جمله استعفای موقت از سمتش را مطرح کرد اما این پیشنهادهای به او کمکی برای عبور از مخالفت‌ها نکرد و او سرانجام در تشکیل کابینه شکست خورد.

بعد از آن نفتالی بنت و یائیر لاپید به توافقی برای تشکیل کابینه چرخشی دست پیدا کردند. مطابق این توافق قرار شد نفتالی بنت به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد ۱۴۰۲ «یائیر لاپید» از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی بر عهده بگیرد؛ البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد هم دوام بیاورد.

پربیننده ترین خبرها