دیدار قیس الخزعلی با محمد الحلبوسی درباره انتخابات عراق

دیدار قیس الخزعلی با محمد الحلبوسی درباره انتخابات عراق
شنبه 8 آبان 1400 - 09:07

"محمد الحلبوسی" رئیس ائتلاف التقدم بزرگترین جریان اهل سنت پیروز در انتخابات عراق با "قیس الخزعلی" دبیرکل عصائب اهل الحق عراق و از سران حشد الشعبی دیدار کرد.

العالم ـ عراق

در بیانیه کوتاه دفتر الحلبوسی بعد از دیدار شب گذشته (جمعه) با دبیرکل عصائب اهل الحق آمده است: در دیدار محمد الحلبوسی با شیخ "قیس الخزعلی" دبیرکل عصائب اهل الحق عراق، دو طرف به بحث درباره تحولات صحنه سیاسی عراق، نتایج انتخابات پارلمانی و تبادل نظر درباره مرحله آینده سیاسی عراق پرداختند.

الخزعلی پیش تر بارها درباره توطئه دست های خارجی به ویژه امارات علیه عراق و دستکاری نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور و نیز تلاش برخی طرف ها برای انحلال الحشد الشعبی اشاره کرده بود.

عصائب اهل الحق سه روز پیش، هدف بازی با نتایج انتخابات پارلمانی را «ایجاد فتنه» در عراق دانست.

محمود الربیعی سخنگوی دفتر سیاسی این جنبش در گفت وگویی تلویزیونی گفت: کمیسیون انتخابات عراق هنوز پایین تر از آن سطح اتفاقاتی است که در جامعه می افتد.

وی با انتقاد از عملکرد کمیسیون در رسیدگی به اعتراض ها به نتایج انتخابات پارلمانی عراق افزود: یکی از نامزدها شکایتی را درباره تعدادی از صندوق های انتخابات در صلاح الدین مطرح کرد، اما کمیسیون دستور داد صندوق هایی را بررسی کنند که به شکایت ارتباطی نداشت.

به گزارش ایرنا، این دیدار در حالی انجام می شود که احزاب و جریان های عراقی، چشم به تشکیل بلوک پارلمانی بزرگتر از سوی شیعیان به عنوان برندگان اصلی از حیث تعداد کرسی های بیشتر در پارلمان برای تشکیل دولت آینده دوخته اند.

به نظر می رسد قیس الخزعلی در این دیدار ملاحظاتی جدی را با محمد الحلبوسی رئیس ائتلاف التقدم بزرگترین جریان اهل سنت پیروز در انتخابات عراق، درباره نتایج انتخابات پارلمانی و روند سیاسی عراق مطرح کرده باشد با این حال، جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است.

پربیننده ترین خبرها