اعزام یک فروند رزم‌ناو آمریکا به دریای سیاه/ واکنش روسیه به اقدام ناتو برای ایجاد منطقه تقابل در دریای سیاه

اعزام یک فروند رزم‌ناو آمریکا به دریای سیاه/ واکنش روسیه به اقدام ناتو برای ایجاد منطقه تقابل در دریای سیاه
شنبه 8 آبان 1400 - 12:24

نیروی دریایی آمریکا در راستای تقویت حضور نظامی این کشور در نقاط مختلف جهان، از اعزام یک فروند رزم‌ناو به سمت آبهای دریای سیاه خبر داد.

العالم ـ آمریکا

ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در منطقه اروپا – آفریقا در حساب توئیتر خود دراین باره نوشت: ناوشکن « یواس‌اس پورتر» (USSPorter (DDG ۷۸)) برای انجام عملیات با شرکا و متحدان ناتو درمنطقه، راهی شمال به سمت دریای سیاه شد.

این رزمناو که از نوع « آرلی برک» (Arleigh Burke) است، ساخت اوایل دهه ۹۰ میلادی بوده که با برخورداری از رادار « آرایه فازی» ( AN/SPY-۱D) قابلیت کشف، رهگیری و هدایت موشک به سمت هدف را داشته، این رزم‌ناو در درگیری های دفاع هوایی و موشکی، ضد سطح، ضد زیردریایی و حمله زمینی کارایی دارد.

این اقدام نیروی دریایی آمریکا می تواند به معنی تقویت حضور نظامی این کشور در قلمرو نظامی روسیه باشد و بدون تردید مسکو این تحرکات را به دقت زیر نظر دارد.

به گزارش ایرنا، بنابراین گزارش «ینس استولتنبرگ» دبیرکال ناتو هتفه گذشته گفته بود که متحدان ناتو حضور خود در دریای سیاه را به علت اهمیت راهبردی این منطقه، افزایش داده اند.

درهمین حال «الکساندر گروشکو» معاون وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد ناتو به دنبال آن است تا دریای سیاه را به یک منطقه تقابل و رویارویی بدل سازد و این بسیار خطرناک است.

پربیننده ترین خبرها