آغاز تظاهرات سودانی ها علیه کودتاگران/ کشته شدن 2 نفر در تظاهرات به ضرب گلوله

آغاز تظاهرات سودانی ها علیه کودتاگران/ کشته شدن 2 نفر در تظاهرات به ضرب گلوله
شنبه 8 آبان 1400 - 17:35

به دنبال فراخوان مخالفان کودتای نظامی در سودان برای برگزاری اعتراضات سراسری طی امروز (شنبه)، رسانه ها از آغاز تظاهرات مردمی در سودان در این کشور خبر دادند.

العالم ـ سودان

سودانی ها در محله‌های خارطوم پایتخت این کشور و نقاط مختلف شهر أم درمان در اعتراض به اقدامات «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش این کشور و کودتا علیه دولت، به خیابان‌ها آمدند.

در همین حال رویترز به نقل از کمیته پزشکان سودان گزارش داد که دو نفر در تظاهرات در منطقه ام درمان به ضرب گلوله کشته شدند.

در پی فراخوان مخالفان کودتای نظامی برای برگزاری اعتراضات سراسری طی امروز (شنبه) ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور در سراسر خارطوم و تمامی ورودی‌ها و خروجی‌ها پایتخت مستقر شده‌ و با استفاده از سیم‌های خاردار تمامی پل‌ها را بسته‌اند.

بنابر این گزارش، مخالفان کودتای نظامی در سودان خواستار برگزاری اعتراضات سراسری طی امروز شده اند تا بار دیگر زمینه برای بازگشت دولت غیرنظامی به قدرت فراهم شود.

تا‌کنون در اعتراضات روزهای اخیر سودان ضد کودتاچیان دست‌کم 11 نفر جان خود را از دست داده اند.

به رغم این که ارتباطات تلفنی و اینترنتی در سودان مختل شده است، مخالفان کودتا از ابزارهایی نظیر دیوارنوشت، اعلامیه، گردهمایی‌های محلی و پیامک برای مقابله با کودتاچیان استفاده می‌کنند.

عبدالفتاح البرهان، فرمانده کل ارتش سودان چند روز پیش با صدور تصمیمی از انحلال دولت انتقالی، شورای حاکمیتی و اتحادیه‌های مشاغل در سودان خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک در خصوص وضعیت سودان در روز فراخوان برای برگزاری اعتراضات ضد کودتاگران، گزارش کرد که مهم‌ترین پل‌های خارطوم اعم از النیل الأزرق، النیل الأبیض، المکنمر و الشنبات بسته شده و تردد خودروها و شهروندان در خیابان‌های اصلی با مشکل مواجه شده است. همچنین شبکه ارتباطات داخلی و اینترنت نیز قطع است.

پربیننده ترین خبرها