در نشست امروز:

پارلمان رژیم صهیونیستی برای سلب اعتماد از دولت ائتلافی بنت ـ لاپید رای گیری می کند

پارلمان رژیم صهیونیستی برای سلب اعتماد از دولت ائتلافی بنت ـ لاپید رای گیری می کند
دوشنبه 10 آبان 1400 - 10:17

 منابع عبری زبان اعلام کردند که جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو رهبر لیکود و نخست وزیر پیشین، امروز (دوشنبه) طرحی را برای سلب اعتماد از دولت ائتلافی نفتالی بنت ـ یائیر لاپید به رای خواهد گذاشت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان کرد که در آغاز جلسه امروز (دوشنبه) کنست در مورد این طرح رای‌گیری خواهد شد.

این شبکه خاطرنشان کرده که ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته جلسه امروز را در اعتراض به ارائه این طرح در غیاب نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم تحریم کند.

درهمین حال نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این در جلسه‌ای غیرعلنی گفته بود که کابینه این رژیم احتمالاً پیش از نخست‌وزیری «یائیر لاپید» سقوط خواهد کرد.

روزنامه «تایمز اسرائیل» در این خصوص گزارش داده است، نفتالی بنت در جریان یک جلسه غیرعلنی که ماه گذشته برگزار شده گفته انتظارش این است که کابینه ائتلافی فعلی او تا آگوست ۲۰۲۳ که قرار است «لائیر لاپید» به عنوان نخست‌وزیر چرخشی قدرت را در دست بگیرد دوام بیاورد. او گفته که «برآورد من این است که چرخش قدرت اتفاق نمی‌افتد. احتمال اینکه دولت، بین زمان تصویب بودجه و زمان تغییر قدرت منحل شود زیاد است.»

از سوی دیگر تلاش جناح بنیامین نتانیاهو برای سلب اعتماد از کابینه رژیم صهیونیستی درحالی قرار است امروز در نشست کنست عملی شود که بنت قرار است برای شرکت در اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل راهی شهر گلاسکو در اسکاتلند شود.

با توجه به اعلام حزب حاکم برای تحریم نشست امروز کنست و عدم حضور احزاب حاضر در ائتلاف دولتی، گفته می شود که احتمالا طرح جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو رهبر لیکود و نخست وزیر پیشین این رژیم، برای سلب اعتماد از دولت ائتلافی نفتالی بنت ـ یائیر لاپید به تصویب برسد اما این به معنی سرنگونی دولت نخواهد بود، چون که فروپاشی دولت نیازمند رای مثبت ۶۱ عضو کنست به این طرح است اما جریان اپوزیسیون با احتساب ۶ کرسی لیست مشترک عربی، نهایتا دارای ۵۹ رای هستند.

پربیننده ترین خبرها