«گفت‌و‌گوی کوتاه» لاوروف و بایدن در ایتالیا

«گفت‌و‌گوی کوتاه» لاوروف و بایدن در ایتالیا
دوشنبه 10 آبان 1400 - 10:54

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ یک گفت‌و‎گوی کوتاه اما مفید داشت.

العالم - اروپا

به رغم تشدید تنش‌ها در روابط واشنگتن و مسکو و تدارک آمریکا برای اخراج ۵۵ عضو سفارت و کنسولگری‌های روسیه، سرگئی لاوروف و جو بایدن در حاشیه نشست گروه ۲۰ دیدار کردند.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسیه، دیپلمات ارشد مسکو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا-۱» توضیحاتی درباره دیدار اخیر خود با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که او با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ دیداری کوتاه اما مفید داشت.

نشست دو روزه گروه ۲۰ روز شنبه در رم ایتالیا آغاز شد و در این نشست به جز ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، سران دیگر کشورهای عضو گروه ۲۰ حضور داشتند.

گروه ۲۰ شامل آمریکا، استرالیا، آرژانتین، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس و اتحادیه اروپا است.

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با «روسیا-۱» درباره گفت‌و‌گوی خود با رئیس‌جمهور آمریکا که روز شنبه انجام شد، گفت: «من یک گفتگوی کوتاه اما مفید با رئیس‌جمهور بایدن داشتم که بهترین درودها را به ولادیمیر پوتین رساند و بر تعهد خود برای تماس‌های بیشتر (بین آمریکا و روسیه) تاکید کرد».

سرگئی لاوروف افزود: « (ما) همچنین به طور خلاصه در مورد چگونگی ایجاد این تماس‌ها در آینده قابل پیش بینی صحبت کردیم. من (درباره دیدارم با بایدن) به رئیس جمهور (روسیه) گزارش داده‌ام و فکر می کنم برای تهیه پیش نویس برنامه‌های بعدی ما مفید باشد».

دیدار دیپلمات اشد مسکو با عالی‌ترین مقام واشنگتن در شرایطی انجام شده که تنش‌ها در روابط آمریکا و روسیه همچنان خبرساز است.

روز شنبه (هشتم آبان ماه) سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که واشنگتن درخواست‌هایی را برای خروج ۵۵ نفر از دیپلمات‌ها،کارکنان اداری و فنی سفارت و کنسولگری روسیه در آمریکا طی ماه‌های آینده مطرح کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها