افزایش تظاهرات مردمی علیه اشغالگری ترکیه در شمال سوریه

افزایش تظاهرات مردمی علیه اشغالگری ترکیه در شمال سوریه
دوشنبه 10 آبان 1400 - 16:28

ساکنان شهرک دیر جمال در استان حلب با برگزاری تجمع، تأکید کردند که خاک سوریه را از اشغالگری ترکیه آزاد خواهند کرد.

العالم - سوریه

ساکنان مناطق شمالی استان حلب در اعتراض به تجاوزات نظامیان ترکیه و تروریستهای وابسته به این کشور، تجمع برگزار کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ساکنان شهرک «دیر جمال» که عرب و کُرد هستند، با برگزاری تجمع، اشغالگری ترکیه و چپاول منابع خود توسط تروریستهای وابسته به این کشور را محکوم کردند.

دیر جمال در مسیر «حلب-غازی عنتاب» قرار دارد. این منطقه، منطقه تل رفعت را که آزاد شده است از مناطق تحت اشغال ترکیه در شمال حلب جدا می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ساکنان دیرجمال که از «تهدیدات متوالی ترکیه خسته شده‌اند، در جریان اعتراض خود در میدان این شهرک، تهدیدهای ترکیه مبنی بر حمله نظامی به منطقه شمال سوریه را محکوم کردند».

معترضان گفتند که «ملت سوریه، یکپارچه است و در برابر دشمنان مقاومت خواهند کرد... اهداف ترکیه مشخص است: غارت و اشغال اراضی و منابع سوریه، بازی با جان و اقتصاد مردم سوریه».

این افراد گفتند که قصد دارند آخرین وجب از خاک سوریه را آزاد کنند و به اشغالگری، غارت و آواره کردن مردم سوریه توسط ترکیه «نه» می‌گویند.

این در حالی است که طی هفته گذشته هزاران نفرد از کُردها و عربهای حاضر در مناطق حد فاصل ترکیه با مناطق آزاد شده شمال حلب، تظاهرات برگزار و «جنایات ارتش ترکیه و افراد مسلح وابسته به آن» را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان شعارهایی علیه ترکیه سر دادند و پرچمهای سوریه و تصاویر بشار اسد رئیس جمهور این کشور را در دست داشتند.

معترضان برای مقابله با هر گونه تلاش به منظور اشغال اراضی سوریه توسط ترکیه اعلام آمادکی کردند و «خروج فوری نیروهای ترکیه از خاک سوریه را خواستار شدند.

این در حالی است که ارتش ترکیه چند روز قبل مدعی شد که با حمایت تروریستهای وابسته به خود، به شهر «تل رفعت» حمله خواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها