ترس تل آویو از راکت‌های مقاومت با استقرار هزاران پناهگاه در خیابان‌ها

ترس تل آویو از راکت‌های مقاومت با استقرار هزاران پناهگاه در خیابان‌ها
دوشنبه 10 آبان 1400 - 20:40

منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که وزارت جنگ این رژیم ظرف چند ماه هزاران پناهگاه مستحکم را در ده‌ها منطقه مرزی نزدیک لبنان نصب خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع خبری صهیونیستی دوشنبه اعلام کردند که رژیم اسرائیل ظرف چند ماه هزاران پناهگاه مستحکم را در ده‌ها منطقه مرزی نزدیک لبنان نصب خواهد کرد.

رادیوی صهیونیستی «گلز» با اعلام این خبر افزود که این آخرین سیگنالی است که نشان می‌دهد خطر جنگ با حزب‌الله در حال افزایش است. گفته‌ می‌شود که وزارت جنگ رژیم اسرائیل به طرح ساخت پناهگاه‌ها در شهرهای مجاور در مرزی با لبنان سرعت می‌بخشد. وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرده که ساخت و ساز‌ها در حال انجام است .

روزنامه «معاریو» نیز چندی پیش در گزارشی نوشت، طی سال‌های اخیر ارتش تلاش کرده تا از خطر برخورد موشک با تأسیسات راهبردی در حیفا جلوگیری کند یا دست‌کم میزان و نوع مواد انبار شده در این شهر را کاهش دهد؛ اما با این وجود، همچنان بر این باور است که مواد انبار شده و بنادر حیفا و اشدود برای موشک‌های حزب‌الله یک هدف راهبردی به شمار می‌آیند.

این روزنامه عبری‌زبان در بخش دیگری خاطر نشان کرد که تفاوت اصلی وضعیت کنونی با جنگ سال ۲۰۰۶ آن است که حزب‌الله امروز موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارد که این مسئله در درگیری‌ آینده بسیار پراهمیت است.

این روزنامه عبری‌زبان همچنین مدعی شد که ۶ درصد از موشک‌های حزب‌الله با ساختمان‌های غیرنظامی برخورد خواهد کرد.

در این گزارش توصیه شده است که فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی افزون بر ایجاد طرحی برای تعامل با انفجارهای مهیبی که پس از برخورد موشک‌ها رخ خواهد داد، باید برنامه‌ای نیز برای تخلیه چهار درصد از ساکنان اراضی اشغالی آماده کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها