حمله مگس های الکترونیک عربستان به لبنانی ها

حمله مگس های الکترونیک عربستان به لبنانی ها
سه شنبه 11 آبان 1400 - 15:21

عربستان و مگس های الکترونیک این کشور این روزها حمله شدیدی را علیه هر چیزی که به لبنان ربط دارد آغاز کرده اند؛ آنها این روزها حمله جدیدی را با هشتگ "علی جابر" راه انداخته اند و منظورشان مدیر مرکز تلوزیون الشرق الاوسط به اختصار (MBC) است.

العالم - داغ های مجازی

تلوزیون الشرق الاوسط (MBC) یک شرکت تلوزیونی عربی سعودی است که مالک آن ولید الابراهیم، تاجر سعودی است. مقامات این کشور و مگس های الکترونیک آن سعی می کنند "علی معین جابر"، مدیر این مجموعه را همراه با همه لبنانی هایی که به نظر می رسد که به رژیم ال سعود وفادار نیستند از عربستان بیرون کنند.

حمله عربستان به لبنان برای واداشتن جورج قرداحی به استعفا همچنان ادامه دارد. این در حالی است که تبعات تصمیم ریاض برای قطع روابط دیپلماتیک با لبنان در سطوح سیاسی و اقتصادی و حتی امنیتی همچنان ادامه دارد.

تلاش برای اخراج لبنانی ها از عربستان، خواست مردم نیستند بلکه ترفند خبیثانه مقامات این کشور است که سرگرم تهیه ابزارهای تبلیغات لازم برای اخراج علی جابر و امثال اوست که سالها به این کشور خدمت کرده اند و برای اعتلای فرهنگ اطلاع رسانی در ان از هیچ زحمتی فروگذار نکرده اند.

علی معین جابر کیست؟

علی معین جابر در 5 آگوست 1961 در لبنان به دنیا آمد و در سال 1984 از دانشگاه آمریکایی بیروت لیسانس مدیریت گرفت. سپس در 1986 در رشته روابط عمومی از دانشگاه سیراکیوز آمریکا فوق لیسانس گرفت و دکترای خود را هم در رشته علوم اداری از دانشگاه کمبریج دریافت کرد.

او در بازگشت به لبنان در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه بیروت مشغول به کار شد و به تأسیس رادیوی خصوصی در آنجا کمک کرد و به مدت 8 سال به تدریس تهیه کنندگی تلوزیون دراین دانشکده پرداخت.

وی در زمان جنگ در لبنان و عراق از سال 1987 تا 1999 به عنوان خبرنگار روزنامه های نیویورک تایمز و تایمز لندن فعالیت کرد. در زمان جنگ داخلی لبنان وی به طور داوطلبانه وارد صلیب سرخ شد. همچنین سالهاست که به طور داوطلبانه با انجمن کودکان عقب مانده ذهنی لبنان همکاری می کند و در حال حاضر سفیر انجمن سند در لبنان است.

عربستان به کجا می رود؟

ریاض عید، پژوهشگر سیاسی و مسئول خارجی حزب قومی و اجتماعی سوریه، حمله عربستان به جورج قرداحی را ناشی از وقاحت و خیره سری محمد بن سلمان می داند و به شبکه خبری العالم در همین مورد گفته است: حمله رسانه های سعودی به قرداحی غیر قابل توجیه است. توصیف او جنگ یمن به عنوان جنگ بیهوده کاملا درست است و حتی بهترین توصیف برای این جنگ است.

عید خاطرنشان می کند که بسیاری از وزرا قبل از قرداحی همین توصیف را برای جنگ یمن به کار برده اند اما عربستان این بار این هیاهو را راه انداخته است چون از چند جهت در فشار است و گفتگو با ایران را در پیش دارد و بحران های بزرگی را در روابطش با لبنان و سوریه و کشورهای منطقه ایجاد کرده است. همچنین با بحران سازش با رژیم صهیونیستی هم دست به گریبان است.

در اینجا به ذکر مهمترین توییت های سعودی علیه لبنانی ها به ویژه علی جابر می پردازیم:

کاربری با عنوان فهد بن سعود با موضوع تحریک لبنانی ها می نویسد: باید علی جابر و لبنانی های گروه ام بی سی اخراج شوند یا فعالیت این شبکه ممنوع شود. رک بگویم این موجودات در این شبکه و این سمت، آلودگی بصری هستند و ...

کاربر دیگری با عنوان صالح الضاحی نوشت: من معتقدم که باید رسانه های ما از وجود همه لبنانی های نمک نشناس پاک شوند.. و علی جابر جایش در میان زباله های بیروت است.

پربیننده ترین خبرها