هشدار پوتین؛ هرگونه حمله پهپادی دشمنان را دفع می‌کنیم

هشدار پوتین؛ هرگونه حمله پهپادی دشمنان را دفع می‌کنیم
سه شنبه 11 آبان 1400 - 17:51

رئیس جمهور روسیه در جمع مقام‌های دفاعی این کشور گفت که ارتش روسیه هرگونه حمله پهپادی را دفع می‌کند.

العالم - اروپا

رئیس جمهور روسیه در جمع مقام‌های دفاعی این کشور گفت که ارتش روسیه قادر است هرگونه حمله پهپادی دشمنان را دفع کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه روز سه‌شنبه در نشست صنایع دفاعی روسیه در شهر «سوچی» گفت: «ارتش روسیه می‌تواند به طور موثر هرگونه حمله با هواپیماهای بدون سرنشین دشمن را دفع کند.»

رئیس جمهور روسیه گفت: «ما آموخته ایم که حملات هواپیماهای بدون سرنشین را دفع کنیم و این کار را کاملاً مؤثر انجام می‌دهیم.»

پوتین در ادامه بر اهمیت توسعه هوانوردی بدون سرنشین تاکید کرد. پوتین گفت: «ما به خوبی می‌دانیم که پهپاد ها چگونه در درگیری‌های مسلحانه چند سال گذشته ارزش خود را ثابت کرده، چقدر موثر هستند و چقدر می‌توانند برای ما خطرناک باشد.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه نیز استقرار موشک‌های آمریکا در قاره اروپا را تهدید خواند. رئیس جمهور روسیه گفت که استقرار موشک‌های آمریکا در اروپا تهدید است. وی افزود که روسیه پاسخی شایسته به کشورهای خارجی که برابری راهبردی را نقض می‌کنند، خواهد داد.

پوتین به مقام‌های وزارت دفاع روسیه گفت: «همه از برنامه‌های آمریکا برای استقرار موشک های میان برد در اروپا آگاه هستند، این یک خطر و تهدید بزرگ برای ماست. به گفته پوتین، سامانه‌های دفاع هوایی ارتقا یافته روسیه قادر به شناسایی و نابودی موشک‌های ابرفرا صوت و بالستیک از همه نوع خواهند بود.

پوتین گفت: «بر اساس برنامه تسلیحاتی دولتی، 25 سامانه موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ و بیش از ۷۰ جنگنده مدرن در چهار سال گذشته تحویل داده شده و بیش از ۲۰ سامانه اس-۳۰۰ و ۹۰ هواپیما ارتقا یافته است.»

روسیه چندی قبل از تکمیل آزمایش این سامانه دفاع هوایی جدید خود خبر داده و اعلام کرده بود اس-۵۰۰ دارای قابلیت رهگیری با موشک‌های بالستیک قاره پیما، کروز، ابرفراصوت است. «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه گفت که روسیه آزمایش سامانه موشکی زمین به هوای «اس-۵۰۰» خود را تکمیل کرده و عرضه آن به نیروهای مسلح شروع شده است.

اس-۵۰۰، سلاحی است که مسکو امیدوار است قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و به پرفروش‌ترین محصول صادراتی تبدیل شود. روسیه سال گذشته آزمایش این سامانه را آغاز کرد و ارتش روسیه اعلام کرده که اولین آتشبار اس-۵۰۰ در اطراف شهر مسکو مستقر خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها