آخرین تحولات عراق/ هشدار ائتلاف‌های مهم درباره احتمال تحریم دولت جدید

آخرین تحولات عراق/ هشدار ائتلاف‌های مهم درباره احتمال تحریم دولت جدید
پنج‌شنبه 13 آبان 1400 - 13:34

هشدار ائتلاف الفتح درباره احتمال تحریم دولت آتی از سوی گروه‌های سیاسی تاثیرگذار در صورت اصلاح نشدن نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، موضع حزب بارزانی درباره رئیس جمهور آینده عراق و تکذیب خبر درگذشت یکی از رهبران برجسته مجلس اعلا از جمله خبرهای عراق است.

العالم - عراق

به گزارش بغداد الیوم، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری تاکید کرد تقلب و دستکاری صورت گرفته در نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام، بسیاری از گروه‌های سیایس را به عدم مشارکت در دولت جدید سوق خواهد داد.

فاضل الفتلاوی از رهبران ائتلاف الفتح گفت گروه‌های سیاسی، مدارک زیادی مبنی بر بروز تقلب و دستکاری گسترده در نتایج انتخابات اخیر در اختیار دارند و اگر نتایج اصلاح نشود و حق به اهلش بازنگردد، هرگز در دولت جدید شرکت نخواهند داد.

وی افزود عدم مشارکت برخی گروه‌های سیاسی تاثیرگذار در دولت جدید، سبب می‌شود تا به دولت ضعیفی تبیدل شود. برخی جریان‌های سیاسی وزن و جایگاه سیاسی و مردمی دارند و عدم مشارکت آنها، پیامدهایی برای تمام ساختار روند سیاسی و نه فقط دولت جدید خواهد داشت.

در همین حال کاطع الرکابی عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی هم تصریح کرد تقلب صورت گرفته در انتخابات پارلمانی عراق، تنها تقلباتی که روی کاغذ رخ داه باشد نیست؛ بلکه آنچه که صورت گرفته تقلب سایبری بوده که با شمارش دستی آراء هم به سختی قابل تشخیص است.

تازه‌ترین اقدام مقتدی صدر

از سوی دیگر به گزارش پایگاه خبری السومریه، مقتدی صدر رهبر جریان صدر و ائتلاف سائرون در نامه‌ای از تشکیل کمیته اصلاح فعالیت‌های شاخه نظامی سرایا السلام در شهر مقدس سامراء خبر داد و گفت که با تشکیل این کمیته، فعالیت‌های کمیته جهادی عالی جریان صدر در سامرا پایان می‌یابد.

موضع حزب بارزانی درباره رئیس جمهور آینده عراق

خبر دیگر از عراق اینکه، سعید ممو زینی عضو حزب دموکرات کردستان عراق در سخنانی گفت: تا این لحظه نامی برای ریاست جمهوری عراق مطرح نشده است.وی افزود: اولین گام گفتگو با اتحادیه میهنی برای همانگ شدن کردها است و پس از آن است که نام های مطرح شده برای ریاست جمهوری بررسی خواهد شد.

به گفته این عضو حزب دموکرات، نامزد ریاست جمهوری باید مورد قبول حزب دموکرات و دیگر احزاب کرد نیز باشد و اتحادیه میهنی حق ندارد در شرایط کنونی نام برهم صالح و یا هر نامزد دیگری را مطرح کند؛ چون هنوز گفتگویی و بحثی در این زمینه صورت نگرفته است.

تکذیب خبر درگذشت یکی از رهبران برجسته مجلس اعلا

خبرگزاری براثا به نقل از منابع آگاه تاکید کرد که اخبار منتشر شده در خصوص درگذشت شیخ جلال الدین الصغیر (از رهبران مجلس اعلامی اسلامی) در یک حادثه رانندگی صحت ندارد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها