افزایش تنش میان مزدوران سعودی و اماراتی در یمن

افزایش تنش میان مزدوران سعودی و اماراتی در یمن
جمعه 14 آبان 1400 - 14:16

بار دیگر روابط  ارتش یمن وابسته به عبد ربه منصور هادی مورد حمایت عربستان و نیروهای شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات در استان ابین در جنوب این کشور بحرانی شد.

العالم - يمن

این بحران چند روز پس از هشدار فرماندهان نظامی محور ابین وابسته به ارتش یمن نسبت به تحرکات شبه نظامیان جدایی طلب وابسته به شورای انتقالی درشهر زنجار مرکز ابین رخ داد که از سال 2019 بر آنجا تسلط دارند.

نیروهای دولتی به دنبال اقدام نیروهای انتقالی در اوردن تجهیزات به اطراف شهر زنجبار تجهیزاتی نظامی، به مناطق برخورد آوردند و تجهیزات نظامی بیشتری به محور ابین متعلق به ارتش تا شهر ساحلی شقره شرق زنجبار؛ مقر مدیریت عملیاتها علیه نیروهای وابسته به شورای انتقالی در اطراف زنجبار و خنفر منتقل شد.

گفتنی است نیروهای انتقالی هم چنین گروههای نظامی از شهر عدن پایتخت موقت کشور که بر ان تسلط دارند، به مناطق نزدیک به خطوط برخورد با نیروهای دولتی، محل درگیر ی های خونین دو طرف در سال گذشته ، اعزام کردند.

بیانیه محور نظامی وابسته به ارتش در اول ماه جاری به شرح زیر است " زمانی که این نیروها برای مقابله با به اصطلاح دشمن حوثی در رشته کوههای مرزهای اداری استان ابین بااستان البیضا خود را آماده می کنند، یگان های مرزدار شیخ سالم و کلاسی با امدن چند تیپ وابسته به شورای انتقالی جنوبی به ورزشگاه استان غافلگیر شدند.

ارتش یمن این تجهیزات شورای انتقالی را اقدام خطرناکی توصیف کرد که همه توافق ریاض را زیر سوال برده و امنیت و ثبات استان ابین را با وجود اجماع و تایید اجرای کامل بندهای توافق به ویژه بخش نظامی و امنیتی توسط کشورهای دائم العضو شورای امنیت بین الملل را متزلزل می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها