رویترز: داماد ترامپ به دنبال عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی است

رویترز: داماد ترامپ به دنبال عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی است
شنبه 15 آبان 1400 - 13:11

خبرگزاری رویترز گزارش داد که مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اخیرا با هدف تلاش برای عادی سازی روابط بین رژیم اسرائیل و عربستان سعودی، تماس‌هایی با مقامات این کشور داشته است.

العالم - آمریکا

«جرد کوشنر»، مشاور و داماد یهودی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا اخیرا تماس‌هایی در راستای تلاش برای زمینه چینی جهت عادی سازی روابط بین رژیم اسرائیل و عربستان سعودی، با مقامات این کشور داشته است.

خبرگزاری رویترز انگلیس امروز شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کوشنر با مقامات سعودی از جمله بن سلمان بر سر راه اندازی کانال سرمایه گذاری تماس‌هایی برقرار کرده است.

بر اساس این گزارش، این کانال ابرازی برای تشویق به سرمایه گذاری بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

منابع رویترز گفته‌اند که کوشنر به دنبال همکاری و فعالیت با شرکت‌ها و سرمایه گذاران اسرائیلی و کشورهای عربی به منظور تقویت سرمایه گذاری بین رژیم اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

این منابع همچنین گفته‌اند که داماد و مشاور دونالد ترامپ امیدوار است که بتواند در شرکت‌های آمریکایی و اسرائیلی‌ سرمایه گذاری کند که به دنبال فرصت‌هایی برای توسعه بین المللی در هند، آفریقا، «خاورمیانه» و بخش‌هایی از آسیا هستند.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری بین المللی «Affinity Partners» قصد دارد دو شریک بزرگ (بدون اینکه اعلام کند منظورش عربستان سعودی و رژیم اسرائیل است) به گروه خود اضافه کند و تلاش دارد همزمان با افزایش فعالیت‌هایش میلیاردها دلار به دست بیاورد.

داماد یهودی ترامپ پیشتر در زمان چهار سال ریاست جمهوری ترامپ تلاش‌های زیادی کرد تا توافق‌های عادی سازی روابط بین رژیم تل‌آویو و کشورهای امارات، بحرین، سودان و مغرب به ثمر برسد.

کوشنر روابط بسیار نزدیک و خوبی با بن سلمان و مقامات صهیونیست دارد و این مقامات اخیرا گفته‌اند که عربستان سعودی نیز جزو کشورهایی است که به توافق عادی سازی روابط با رژیم تل ‌آویو موسوم به توافق «ابراهام» خواهد پیوست.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها