وزیر خارجه جمهوری آذربایجان: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران هستیم

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران هستیم
شنبه 15 آبان 1400 - 12:07

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت این کشور علاقه‌مند به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است و همکاری‌های زیادی پیش روی 2 کشور وجود دارد.

العالم - ایران

«جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران هستیم و همکاری‌های زیادی پیش روی دو کشور است.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان درباره آینده روابط دو کشور هم اظهار داشت: می‌توانم بگویم با توجه به اشتراکات فراوان دو کشور، طرح‌های زیادی برای همکاری‌های دوجانبه وجود دارد.

وی افزود: مطمن هستم که روابط خوب گذشته را می‌توانیم بر اساس حسن همسایگی توسعه دهیم.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با تاکید بر ادامه گفت‌وگو‌های دیپلماتیک بین مسئولان وزارت خارجه دو کشور گفت: از گفت‌وگو‌های رسمی و غیررسمی دیپلماتیک هفته‌های اخیر خرسندیم و با گفت‌وگو‌های تلفنی همکار محترم خودم (امیرعبداللهیان) اعتقاد داریم برخی مباحث قابل حل است.

وی افزود: اختلاف نظر بین همه‌ کشور‌ها محتمل است و هیچ کشوری از این قاعده مستثنی نیست و حتی ممکن است بین کشور‌های همسایه هم باشد، اما مناسبت‌های نزدیک و همسایگی ما با ایران نشان داده با گفت‌وگو می‌توان برخی این اختلاف نظر‌ها را رفع کرد.
جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به لزوم توسعه روابط دو کشور گفت: اولویت سیاست خارجی جمهوری آذربایجان حفظ و توسعه روابط با کشور‌های همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است و باتوجه زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های دوجانبه و پیشینه همیشه مثبت این روابط، در آینده نیز شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها