جمهوریخواهان آمریکا خواستار ارسال کمک های مرگبار به اوکراین علیه روسیه شدند

جمهوریخواهان آمریکا خواستار ارسال کمک های مرگبار به اوکراین علیه روسیه شدند
شنبه 15 آبان 1400 - 13:08

جمهوریخواهان کنگره آمریکا با ادعای تهدید محسوب شدن روسیه، از جو بایدن خواسته اند با اعزام نیرو به اوکراین حضور نظامی آمریکا در دریای سیاه را تقویت کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش تارنمای دیفنس، مایک راجرز و مایک ترنر از اعضای بلندپایه کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا و کمیته های فرعی نیروهای راهبردی با ارسال نامه ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از دولت او خواستند در اقدامی سریع و فوری از اوکراین حمایت کند.

در این نامه آمده است: ما از دولت شما می خواهیم با اعزام نیروی نظامی به دریای سیاه از تهاجم روسیه جلوگیری کنید.

در این نامه همچنین آمده است دولت بایدن نمی تواند از تهدیدهای مداوم روسیه برای حقوق بین المللی و حاکمیت ارضی روسیه چشم پوشی کند.

این دو جمهوریخواه همچنین از دولت بایدن خواسته اند حضور نظامی فوری آمریکا در این منطقه را مدنظر قرار داده و اقدامات مناسب را برای تبادل اطلاعات با اوکراین برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع انجام دهد.

این درخواست در حالی مطرح شده که وزارت دفاع اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد ۹۰ هزار سرباز روسیه در فاصله کمی از مرز این کشور و در مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق اوکراین مستقر شده اند. تصاویر ماهواره ای نیز انبوهی از واحدهای زرهی، تانک و توپخانه ها را نشان می دهد.

چندین نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از جمله سناتور جیم اینهاف از اعضای کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا با ارسال پیام هایی از طریق رسانه های اجتماعی حضور نیروهای روس را محکوم کرده و از دولت بایدن خواسته اند برای مقابله با آن اقدام کند.

راجرز و ترنر مدعی اند روسیه رفتارهای تهاجمی و لفاظی های خود درباره مدرنیزه کردن نظامی و انتقاد از الحاق اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را افزایش داده است.

در نامه این دو عضو کنگره آمده است از زمان وعده دولت بایدن برای اختصاص ۶۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین فعالیت نظامی روسیه افزایش یافته است.

آنها از دولت آمریکا خواسته اند ارسال کمک های مرگبار به اوکراین را به منظور جلوگیری از تهاجمات جدید روسیه افزایش دهد.

غرب و آمریکا مدعی هستند که روسیه از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ که به کشته شدن ۱۴ هزار نفر منجر شده است از شورشیان در شرق اوکراین حمایت می کند. روسیه هر گونه حضور نیروهایش در شرق اوکراین را تکذیب کرده است.

به گزارش ایرنا، سفارت روسیه در واشنگتن نیز در واکنش به هشدار آمریکا در مورد استقرار نیروهای روسی در مرز با اوکراین و تهدید این کشور نوشت که نیروهای آمریکایی به اقدامات خودسرانه در کشورها می پردازند و حضور آنها عامل هرج و مرج و ناامنی در نقاط مختلف جهان است.

سفارت روسیه در واشنگتن روز شنبه در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: نگرانی دفاتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون در مورد فعالیت و اقدامات نیروهای مسلح روسیه در خاک کشور خود و در محدوده مرزهای این کشور، ما را به فکر انداخته است.

پربیننده ترین خبرها