وزیر دفاع ترکیه: به پشتیبانی از جمهوری آذربایجان ادامه می‌دهیم

وزیر دفاع ترکیه: به پشتیبانی از جمهوری آذربایجان ادامه می‌دهیم
شنبه 15 آبان 1400 - 18:34

وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی در سفارت جمهوری آذربایجان در آنکارا گفت که ترکیه به حمایت از جمهوری آذربایجان ادامه می دهد.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز شنبه در مراسمی که سفارت جمهوری آذربایجان در آنکارا به مناسبت هشتم نوامبر، روز پیروزی در نبرد دوم قره باغ برگزار کرده بود، سخنرانی کرد.

وی گفت: «ما همچنان در مبارزه عادلانه در کنار جمهوری آذربایجان خواهیم بود و کسی در آن شک نداشته باشد. 30 سال پیش ارمنستان 20 درصد از اراضی جمهوری آذربایجان را اشغال کرد که در نتیجه یک میلیون نفر در شرایط سختی قرار گرفتند.»

وی ادامه داد: «برادران و مردم بیگناه ما در آنجا، به ویژه در "خوجالی"، توسط نظامیان ارمنستانی کشته شدند. وقتی همه این اتفاقات افتاد، گروه مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد که این مشکلات از طریق مذاکره حل خواهد شد. 30 سال گذشت اما متأسفانه ما دیدیم که نه اقدامی صورت نگرفت، نه پیشرفتی ثبت شد اما برادران جمهوری آذربایجانی ما درنبرد 44 روزه پیروز شدند و سرزمین‌های خود را از اشغال ارمنستان آزاد کردند و قدرت ترک‌ها را به همه جهان نشان دادند.»

چندی قبل نیز رئیس جمهور ترکیه که برای مراسمی عازم جمهوری آذربایجان و منطقه قره باغ شده بود، ابراز امیدواری کرد که جمهوری آذربایجان فراتر از مرزهای ارمنستان پیش رود.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در این دیدار خطاب به یکی از مقام‌های جمهوری آذربایجان گفت: «دارید به سمت مرز ارمنستان می‌روید؟ از آنجا هم فراتر می‌روید.»

به گزارش فارس، ترکیه در جریان نبرد دوم قره باغ حمایت تمام قدی را از ارتش جمهوری آذربایجان به عمل آورد و نیروی هوایی این کشور و یگان پهپادی بیرقدار آن، پوشش هوایی مطلوبی را برای جمهوری آذربایجان علیه مواضع ارمنستان فراهم آوردند. مقام‌های ترکیه در مناسبت‌های مختلف بارها حمایت خود را از باکو و در دشمنی با ارمنستان اعلام کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها