آغاز مجدد جلسات دادگاه استیناف سعودی درباره بازداشتی‌های فلسطینی

آغاز مجدد جلسات دادگاه استیناف سعودی درباره بازداشتی‌های فلسطینی
يکشنبه 16 آبان 1400 - 20:56

دادگاه استیناف عربستان سعودی از دوشنبه هفته جاری به مدت سه هفته، جلسه رسیدگی به احکام صادره علیه بازداشت شدگان اردنی و فلسطینی را برگزار می کند.

العالم - عربستان سعودی

دادگاه استیناف عربستان سعودی فردا دوشنبه جلسه رسیدگی به احکام صادره علیه بازداشت شدگان اردنی و فلسطینی را برگزار می کند.

اتهامی که از سوی ریاض به این افراد وارد شده، «حمایت از جنبش حماس» است.

پایگاه خبری «عربی-۲۱» به نقل از منابع خود گزارش داد، جلسات دادگاه از روز دوشنبه آغاز می‌شود و تا سه هفته آینده ادامه دارد. در این جلسات، در احکام صادره علیه حدود ۶۰ فلسطینی و اردنی تجدید نظر خواهد شد.

این در حالی است که دادگاه کیفری تخصصی عربستان در «پرونده‌های تروریسم»، برای گروهی از بازداشت شدگان، احکام زندان چندین ساله صادر کرد.

در میان محکومان این پرونده، نام عبدالرحمن فرحانه، روزنامه نگار اردنی و عضو سندیکای روزنامه نگاران و«طارق عباس» همطون وی به چشم می‌خورد.

به گفته منابع وابسته به عربی-۲۱، دادگاه سعودی، فرحانه را به ۱۹ سال و عباس را به ۳ سال زندان محکوم کرد. این دو نفر در سال ۲۰۱۹ بازداشت شدند.

عربستان سعودی در فوریه ۲۰۱۹ بیش از ۶۰ شهروند اردنی و فلسطینی ساکن این کشور از جمله «محمد الخدری» نماینده سابق حماس در این کشور را به اتهاماتی بی‌اساس زندانی کرده است.

جدیدترین اطلاعات به دست آمده از ده‌ها اردنی و فلسطینی بازداشت شده در عربستان سعودی، حاکی از شکنجه شماری از این بازداشتی‌ها و جزئیات بیشتر از احکام صادره در حق آن‌ها، است

پربیننده ترین خبرها