سفر پسر "ژنرال حفتر" به اسراییل؛ آیا دست های امارات و سعودی در کار است؟

سفر پسر
دوشنبه 17 آبان 1400 - 13:46

نقطه مشترک تمام "مهره‌های" سعودی و امارات در کشورهای عربی که عوامل هرج و مرج و فتنه‌افروزی در کشورهای‌شان هستند، دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و متوسل شدن به روابط با اسرائیل است.

العالم- کشکول

پشت تمام هرج و مرج و فتنه‌افروزی‌ها که کشورهای عربی را از عراق و سوریه گرفته تا لیبی و سودان و یمن، درنوردیده است رژیم‌های سعودی و امارات قرار دارند که آمریکا و اسرائیل نیز بر آنها نظارت دارند و هدف‌شان نابودن کردن این کشورها و ایجاد ناامیدی میان ملت‌های‌شان است تا هدف نهایی آنها یعنی سوق دادن حکام این کشورها به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حاصل شود.

روزنامه عبری‌زبان "هآرتص"، روز گذشته فاش کرد "صدام حفتر" پسر ژنرال "خلیفه حفتر"- فرمانده گروه مسلح با نام "ارتش ملی لیبی" و از مهره‌های سعودی و امارات- دوشنبه گذشته که با هواپیمای فالکن از دبی وارد فرودگاه بن گوریون شد، پیامی از پدرش مبنی بر درخواست کمک نظامی و سیاسی از اسرائیل را به مقامات این رژیم منتقل کرد و در مقابل نیز متعهد شد در آینده روابط دیپلماتیک بین لیبی و اسرائیل برقرار کند.

در یمن مشاهده می‌کنیم که مهره‌های امارات و سعودی برای برقراری روابط رسمی با صهیونیست‌ها با هم رقابت می‌کنند. همانطور که "هانی یربک" معاون رئیس شورای انتقالی جنوب با استقبال از اقدام امارات برای عادی سازی روابطش با صهیونیست‌ها، از آمادگی خود برای عادی‌سازی و سفر به فلسطین اشغالی خبر داد.

در سوریه نیز می‌بینیم که به اصطلاح "انقلابیون" سعودی و امارات برای عادی‌سازی روابط سوریه با اسرائیل تبلیغ می‌کنند در مقابل، اسرائیل نیز که مرگ و ویرانی را در سوریه گسترش داده، از این عناصر در بیمارستان‌های خود استقبال می‌کند.

مهره‌های سعودی و امارات در لبنان برنامه‌های خود را در بیروت برای نزدیک شدن به اسرائیل به گونه‌ای اجرا می‌کنند که در باور صهیونیست‌ها نمی‌گنجد. آنها با اسرائیل در اشغال سرزمین‌شان تبانی کردند و جنایت‌هایی را علیه فلسطینیان و لبنانی‌های مخالف اشغالگری صهیونیست‌ها مرتکب شدند و تا به امروز نیز دستورات سعودی و امارات را که در راستای خدمت به اسرائیل است، اجرا می‌کنند.

اخیرا نیز دلارهای سعودی و امارات با تشویق آمریکا برای خرید وفاداری برخی عراقی‌هایی پمپاژ می‌شود که با صدایی بلند برای عادی‌سازی با اسرائیل و حتی سفر به فلسطین اشغالی دعوت می‌کنند. از سوی دیگر، شبکه‌های ماهواره‌ای سعودی و اماراتی و همچنین عربی که توسط این دو رژیم حمایت مالی می‌شوند، به بوق‌های تبلیغاتی برای آنها تبدیل شده‌اند. آخرین فعالیت‌های این گروه کنفرانسِ موسوم به "صلح و استرداد"در شهر اربیل عراق بود که مشارکت‌کنندگان در آن خواستار عادی سازی روابط با اسرائیل شدند.

عجیب و غریب نیست که این "انقلابیون"، "فرهیختگان"، "معارضان"، "سلفی‌ها" و "سکولارهایی" که بر عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها تأکید دارند، خیز دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی، انصارالله و الحشد الشعبی بردارند؛ زیرا اینها محور مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل و استکبارگری آمریکا هستند و مانند سدی در مقابل توطئه‌های عوامل آنها عمل می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها