درخواست کمک اهالی "شیخ جراح" از دولت اردن

درخواست کمک اهالی
دوشنبه 17 آبان 1400 - 21:03

"آوارگی اجباری در جهان جرم محسوب می‌شود ولی در فلسطین نه؛ زیرا رژیم اشغالگر فراتر از قانون است"؛ این نظر فلسطینیان ساکن محله شیخ جراح در قدس اشغالی است که صهیونیست‌ها آنها را مجبور به کوچ از محله‌شان می‌کنند.

العالم- داغ‌های مجازی

کاربران اردنی و لبنانی در توییتر هشتگ "محله شیخ جراح را نجات دهید" ایجاد کرده، و طی آن از دولت اردن خواسته‌اند تا اوراق مالکیت ساکنان بر واحدهای مسکونی محله‌ شیخ جراح را ارسال کتد تا مالکیت آنها بر این اراضی و خانه‌های تحت اشغال اسرائیل ثابت شود.

کاربران فلسطینی می‌گویند هیچ عذری از کسانی‌که در مقابل سرکوب و ظلم علیه ساکنان شیخ جراح سکوت کرده‌اند، پذیرفتنی نیست و آنها باید از حق دفاع کنند.

کاربران عرب در توییتر ضمن اعلام حمایت از اهالی شیخ جراح، تأکید کرده‌اند آنچه در این محله اتفاق می‌افتد طرحی برنامه‌ریزی شده و از قبل اماده‌شده برای یورش به خانه‌های فلسطینیان و تخریب آنها توسط شهرک‌نشینیان است. آنها می‌گویند قضیه شیخ جراح صرفا مساله بیرون راندن ساکنان از خانه‌های‌شان نیست بلکه قضیه کرامت، قضیه مقاومت و قضیه اثبات وجود پرچم فلسطین است.

کاربران توییتر تأکید می‌کنند قضیه شیخ جراح جنایت جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است تا 28 خانواده فلسطینی را به اجبار از خانه‌های‌شان بیرون و آنها را آواره کند و "روز نکبت" جدیدی ثبت کند.

28 خانواده مشتمل بر 550 فلسطینی در واحدهای مسکونی در محله شیخ جراح زندگی می‌کنند که در سایه سرکوب و فشار رژیم صهیونیستی، در معرض رانده شدن از این محله قرار دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها