آیا رژیم صهیونیستی از حفتر در انتخابات لیبی حمایت می‌کند؟

آیا رژیم صهیونیستی از حفتر در انتخابات لیبی حمایت می‌کند؟
دوشنبه 17 آبان 1400 - 22:46

رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که صدام پسر ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی دوشنبه گذشته در سفری کوتاه به تل‌آویو رفت و با تعدادی از مقامات امنیتی اسرائیل دیدار کرد.

العالم- آفریقا

به گزارش العالم به نقل از رای الیوم، منابع مذکور تصریح کردند صدام حفتر دوشنبه گذشته ضمن سفر به فلسطین اشغالی پیامی از پدرش مبنی بر درخواست کمک نظامی و سیاسی از اسرائیل را به مقامات اسرائیلی منتقل کرد و در مقابل نیز متعهد شد در آینده روابط دیپلماتیک بین لیبی و اسرائیل برقرار کند.

به گفته "ایتای بلومنتال" روزنامه‌نگار اسرائیلی، دوشنبه گذشته یک هواپیمای شخصی متعلق به یک فرد نزدیک به ژنرال خلیفه حفتر فرمانده موسوم به"ارتش ملی لیبی" از فرودگاه دبی در فرودگاه بن گوریون به زمین نشست.

ژنرال حفتر اردوگاه‌هایی برای آموزش نیروهای وابسته به این گروه شبه‌نظامی احداث کرده که خبر تشکیل آن را از ایالت ویرجینیا برای سرنگون کردن رژیم "معمر قذافی" اعلام کرد که از حمایت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) برخوردار شد. به نظر می‌رسد پسر خلیفه حفتر نیز به عنوان معاون او در "ارتش ملی لیبی"، که کنترل بخش اعظمی از شرق لیبی را در دست دارد، فعالیت می‌کند با این تفاوت اساسی، که صدام حفتر از رژیم صهیونیستی مستقیما درخواست کمک کرده است.

به نظر می‌رسد گزارش رسانه‌های عبری‌زبان که گفته‌اند صدام حفتر با همراه داشتن پیامی از پدرش مبنی بر درخواست کمک نظامی و سیاسی اسرائیل وارد تل‌آویو شد و در مقابل نیز متعهد شد در آینده روابط دیپلماتیک بین لیبی و اسرائیل برقرار کند، صحت داشته باشد؛ زیرا تاکنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای از سوی ژنرال حفتر و یا پسرش در تایید یا رد این خبر صادر نشده است. اطلاعات موثق نیز حاکی‌ست که اسرائیل با هماهنگی فرانسه و آمریکا نقشی برجسته در تحولات منجر به سقوط رژیم قذافی داشت و به صورت پنهان از ناتو در بمباران لیبی حمایت کرد.

"برنارد هنری لیوی" جاسوس آمریکایی صهیونیستی در لیبی، در کتاب خاطراتش اعتراف می‌کند که او در راستای خدمت به منافع اسرائیل و به منظور انتقام از قذافی که درهای آفریقا را به روی اسرائیل بست، از "انقلاب لیبی" حمایت کرد. او فاش کرد که رهبری این انقلاب متعهد شده که با تل‌آویو روابط رسمی برقرار کند.

ژنرال خلیفه حفتر و پسرش، صدام دچار شکستی سخت در انتخابات آتی لیبی خواهند شد و رژیم اشغالگر نیز به آنها برای پیروزی کمک نخواهد کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها