باقری: از هیچ کوششی برای پیشبرد منافع ملی از جمله لغو تحریم‌ها فروگذار نمی کنیم

باقری: از هیچ کوششی برای پیشبرد منافع ملی از جمله لغو تحریم‌ها فروگذار نمی کنیم
سه شنبه 18 آبان 1400 - 00:20

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سفرش به چند کشور اروپایی از جمله سه عضو برجام نوشت: از هیچ کوششی برای پیشبرد منافع ملی خود از جمله لغو تحریم‌های غیرقانونی فروگذار نخواهیم کرد.

العالم-یمن

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه که قرار است به سه کشور فرانسه، آلمان، انگلیس و همچنین اسپانیا سفر کند، دوشنبه شب در توئیتی در این باره نوشت: در ادامه رایزنی با همکاران خود در دیگر کشورها، در روزهای آینده با چند همتای اروپایی ملاقات خواهم کرد.

وی افزود: تبادل نظر درباره موضوعات دوجانبه و منطقه و نیز گفتگوهای آتی در دستورکار است.

‏باقری تصریح کرد: ما از هیچ کوششی برای پیشبرد منافع ملی خود از جمله لغو تحریم‌های غیرقانونی فروگذار نخواهیم کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: علی باقری این هفته عازم چند کشور اروپایی است و به سه پایتخت اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس و همچنین احتمالا یکی دو کشور دیگر از جمله اسپانیا سفر خواهد داشت و این سفر در مقام معاون سیاسی انجام و موضوعات مختلفی گفت‌وگو خواهد شد که مورد علاقه دو طرف است در موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای. البته طبیعی است چون مذاکره کننده ارشد ایران است در خصوص موضوعات گفت‌وگوهای پیش رو هم صحبت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مواضع خودش را برای دوستان خودش به صورت دقیق تشریح کرده و هم در سفرهای پیش رو تشریح خواهد شد.مادامی که ایران اطمینان قطعی نیابد که تحریم‌های یکجانبه، فراسرزمینی و غیرقانونی آمریکا یک جا و موثر و قابل راستی آزمایی و همراه با تضمین‌های لازم و عینی رفع نشود، اقدامات جبرانی خود را متوقف نخواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها