توصیه لاوروف به کردهای سوریه درباره بازی فریب آمریکایی ها

توصیه لاوروف به کردهای سوریه درباره بازی فریب آمریکایی ها
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 10:46

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما مذاکره هسته‌ای نداریم زیرا موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ در قالب توافق بین ایران و ۱+۵ به طور وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه مسکو آماده میانجیگری برای به رسمیت شناختن حقوق کردهای سوریه است، به آنها هشدار داد که کردها نباید در دام و بازی آمریکایی ها گرفتار شوند و فریب آنها را بخوردند.

العالم ـ اروپا

تارنمای شبکه «کردستان ۲۴» گزارش داد، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، در نشست مطبوعاتی و در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه گفت که روسیه آمادگی خود را برای میانجیگری در باره به رسمیت شناختن حقوق کردهای سوریه اعلام کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود که مسکو برای ایفای نقش میانجی در باره به رسمیت شناختن و احقاق حقوق کردهای سوریه آمادگی دارد.

وی تاکید کرد که کردها نباید در دام و بازی آمریکا گرفتار شوند و سراغ جدایی از سوریه و تبدیل به مانعی در برابر یکپارچگی خاک این کشور بروند.

لاوروف گفت که کردها باید خود را بخشی از جامعه سوریه بدانند.

وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد که مسکو همه حقوق کردها را تایید می کند و تماس های گسترده ای با رهبران کرد سوری دارد و در نشست های مربوط به سوریه آماده است که نقش هماهنگ کننده و میانجی را ایفا کند.

وی به کردها هشدار داد که نباید مانع سوریه یکپارچه شده و وارد بازی و نقشه آمریکایی ها برای جدایی از این کشور شوند، این بازی خطرناک است و به آرمان کردها و دیگر گروه ها در سوریه آسیب می زند.

به گزارش ایرنا، کردهای سوریه در جریان بحران 10 ساله این کشور با حمایت آمریکا برخی مناطق در شمال شرقی سوریه را اشغال کرده و به نیروهای اشغالگر آمریکایی در غارت ذخایر نفتی سوریه کمک می کنند.

پربیننده ترین خبرها