واکنش روسیه به رزمایش آمریکا و متحدانش در دریای سیاه

واکنش روسیه به رزمایش آمریکا و متحدانش در دریای سیاه
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 12:40

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای به رزمایش آمریکا و متحدانش در دریای سیاه واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد که رزمایش ناتو این منطقه را بی ثبات می کند.  

العالم ـ اروپا

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه خود، رزمایش آمریکا و ناتو در دریای سیاه را عامل بی ثبات کننده خواند و افزود: یکی از اهداف این رزمایش تسخیر اوکراین است.

در این بیانیه آمده است: باتوجه به اینکه در رزمایش علاوه بر ناوهای آمریکایی، هواپیماها و بالگردهای واحدهای تهاجمی راهبردی و تاکتیکی و گشت دریایی شرکت می کنند و نیروهای مسلح بلغارستان، گرجستان، ترکیه و اوکراین در آن شرکت خواهند کرد، با این اقدامات در واقع سناریوی نظامی در صورت حمله نیروهای اوکراینی به منطقه دونباس مطالعه می شود.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده اند.

روسیه بارها از دولت اوکراین خواستار مذاکره با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم می کند و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که رزمایش آتی ناتو در دریای سیاه با هداف بازدارندگی مقابل روسیه ازسوی آمریکا و متحدانش برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها