انحطاط اخلاقی به سبک سعودی _ اماراتی

 انحطاط اخلاقی به سبک سعودی _ اماراتی
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 16:59

"شما هر کجا که بروید بازداشت می‌شوید.. این سرنوشت شماست.. شما فرزندانِ سرراهی هستید.. که به اربابان اماراتی خود توهین می‌کنید.. شما زاده‌های اردوگاه‌های ولید بن طلال هستید.. ."این جملات "مودبانه‌ترین" جملات هستند در میان جملات و الفاظ توهین‌آمیز و رکیک، که توسط یک افسر اماراتی به نام "احمد عبید" خطاب به سعودی‌ها گفته شده است.

العالم- کشکول

این فایل صوتیِ منسوب به افسر اماراتی، عبید باعث خشم سعودی‌ها شده و آنها از دولت متبوع‌شان خواسته‌اند به این توهین پاسخ دهند. سعودی‌ها همچنین در اعتراض، هجمه تندی را علیه امارات و رهبران آن آغاز کرده‌اند.

موضوع قابل توجه این است همانطور که وب‌سایت "امارات لیکس" به نقل از منابعِ آگاه به این قضیه اعلام کرده، "محمد بن زاید" ولیعهد و حاکم فعلی امارات درخواست ریاض برای محاکمه افسری که تعمدانه علیه سعودی‌ها از الفاظ رکیک استفاده کرده، رد کرده است بلکه حتی دستور داده از او حمایت شود.

منابع خاطرنشان کردند، موضع منفی محمد بن‌زاید درخصوص قضیه این افسر اماراتی را می‌توان در چارچوب تنش و درگیری میان امارات و سعودی درباره نقش‌ها و سیطره‌های منطقه‌ای در برهه اخیر قلمداد کرد.

هدف ما از پرداختن به این خبر هتک حیثیت نیست بلکه با اشاره به آن، می‌خواهیم بر ارزش‌های عربی و اخلاقی انسانی که با ظهور این رژیم‌های قبلیه‌ای نابود شده‌اند، سوگواری کنیم؛ رژیم‌هایی که نه تنها با ملت‌های خود با این الفاظ رکیک و مشمئزکننده و بدوی تعامل می‌کنند بلکه چنین الفاظی را علیه یکدیگر نیز به‌کار می‌گیرند و چنین ادبیاتی در روابط میان این رژیم‌ها حاکم شده است و این رژیم‌ها هیچ ابایی ندارند که با توسل به امپراتوری‌های رسانه‌های، ارتش‌‌های سایبری و مزدوران و خائنان به وطن، به کشورهای دیگر و ملت‌ها و مذاهب حمله کنند تنها به این بهانه که مسئولی یا حزبی در یکی از کشورها از سیاست‌های این رژیم‌های قبیله‌ای انتقاد کرده است.

این رژیم‌ها از مرحله فحش‌گویی و دشنام دادن به ملت‌های دیگر، به مرحله خطرناک‌تر یعنی گرسنه نگه‌داشتن آنها از طریق محاصره اقتصادی‌شان و یا بیرون راندن کارگران مهاجر منتقل شده‌اند. این کارگران به این دلیل اخراج می‌شوند که یکی از مقامات کشورشان از این رژیم‌ها انتقاد کرده است.

"جاهلیتی" که اسلام 1400 سال پیش آن را از بین برد، رژیم‌های قبیله‌ایِ نفت‌خیز آن را زنده کرده‌اند و آن را اساسی برای سیاست‌ها و روابط‌شان با ملت‌ها و کشورهای دیگر قرار داده‌اند. فاجعه‌بار آن است که فروشندگان شرافت و مزدوران که این رژیم‌های قبیله‌ای آنها را در مقابل دلارهای نفت و گاز خریده‌اند، با وقاحت تمام این جاهلیت مدرن را ترویج می‌دهند و به این عمل‌شان فخر می‌فروشند. اگر مخاطب بخواهد اطلاعات بیشتری درباره این جاهلیت مدرن و "بوق‌های آن" بداند باید درباره آن از ملت‌های لبنان و یمن سوال کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها