ائتلاف سعودی از شلیک 3 موشک بالستیک به جنوب عربستان خبر داد

ائتلاف سعودی از شلیک 3 موشک بالستیک به جنوب عربستان خبر داد
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 14:53

پس از پیشروی چشمگیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب، ائتلاف سعودی اعلام کرد که سه موشک بالستیک به سمت مناطق جنوبی عربستان شلیک شده است.

العالم _ عربستان سعودی

ائتلاف سعودی، ظهر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای از شلیک چند موشک بالستیک به سمت استان‌های جنوب غربی عربستان خبر داد.

ائتلاف سعودی اعلام کرد که سه موشک بالستیک به سمت منطقه «الجنوب» (شامل عسیر، جازان، نجران والباحه) در جنوب غرب عربستان شلیک شده است.

با این حال، ائتلاف سعودی در بیانیه مذکور مدعی شد که پدافند هوایی عربستان سعودی توانسته هر سه موشک را رهگیری کند.

این ادعا در حالی مطرح شده است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هنوز واکنشی به این اخبار نشان نداده‌اند و آن را رد یا تأیید نکرده‌اند.

ائتلاف سعودی در تاریخ پنجم ماه جاری نیز از شلیک پنج موشک بالستیک به جنوب خاک عربستان خبر داده بود و مدعی شده بود که هر پنج موشک را رهگیری کرده است.

ارتش یمن همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم تجاوزهای ائتلاف سعودی در خاک یمن، حملات علیه مواضع نظامی عربستان ادامه پیدا خواهد کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها