امارات و سوریه اولین قرارداد همکاری را پس از 10 سال امضا کردند

امارات و سوریه اولین قرارداد همکاری را پس از 10 سال امضا کردند
پنج‌شنبه 20 آبان 1400 - 21:20

امارات به دنبال سفر وزیر خارجه آن به سوریه و دیدار با مقامات این کشور امروز یک قرارداد همکاری در زمینه احداث نیروگاه در ریف دمشق امضا کرد.

العالم - سوریه

وزارت برق سوریه امروز با مجموعه‌ای از شرکت‌های اماراتی قرارداد همکاری برای ایجاد نیروگاه فتوولتائیک با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات در منطقه وادی الربیع نزدیک نیروگاه تشرین در حومه دمشق امضا کرد.

به گزارش سانا، بر اساس این توافق قرار است نیروگاه فتوولتائیک به ظرفیت ۳۰۰ مگاوات با تأمین اعتبار لازم برای پروژه به میزان ۱۰۰ درصد از طریق ارائه تسهیلاتی با باز پرداخت ۱۰ ساله پس از بهره برداری هر بخش از پروژه احداث شود.

طبق این توافقنامه، انتظار می‌رود تولید برق سالانه حدود ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت باشد و این پروژه سالانه حدود ۱۲۵۰۰۰ تن سوخت تامین می‌کند.

یک هیأت اماراتی روز سه شنبه گذشته به ریاست «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه این کشور به دمشق سفر کرد.

وزیر خارجه امارات همچنین با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف، تلاش برای کشف افق‌های جدید همکاری به ویژه در بخش‌های مهم گفت‌‌وگو کرد.

سفر عبدالله بن زاید به دمشق و دیدار با بشار اسد امروز بازتاب بسیار وسیعی در رسانه‌ها داشت که پس از گذشت ۱۰ سال صورت می‌گرفت. به گفته منابع خبری بن زاید با رئیس‌جمهور سوریه در خصوص بازگشت دمشق به اتحادیه عرب و پایان انزوای سیاسی سوریه گفت‌و‌گو کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها